19 Ağustos 2017 Cumartesi

HURMALI DONDURMA

Muhterem'le Afiyetle
Sıcaklar tüm hızıyla devam ederken dondurma tarifi vermenin tam sırasıdır.
Ev yapımı dondurma tariflerime hurmalı dondurmayı da ekledim.
Bu tarifi Ramazan ayında iftara gelen misafirlerime hazırladım.
İftar masasının ve mönüsünün resimleri 👉BURADA
O günlerde hava çok sıcaktı, tatlının yanında mutlaka dondurma da servis yapıyorduk.
Bende "neden dondurmayı ben yapmayayım?" dedim.
Dondurma kalıplarım 12'li olduğu için "kalıp yetmezse" sıkıntımda yoktu.
Daha önce yaptığım dondurmalardan birini yapacaktım, son anda aklıma Ramazan'ın ruhuna uygun hurmalı bir dondurma yapmak geldi.
Hurmanın sert yapısı yüzünden dondurmaya çiğ olarak ekleyemezdim.
Bende daha önce hurmalı top kek yaparken uyguladığım tarife uyarak, şekerli suda yumuşayıncaya kadar pişirmeye karar verdim.
Hurmalı top kekin resimlerini halen yayınlamadım😌 İnşallah en kısa zamanda onun tarifini de vereceğim.
"Afiyetle Kalın"


Trabzon hurması ile yaptığım dondurma 👉BURADA

Hurma ile hazırladığım Mevlevi Tatlısı 👉BURADA

HURMALI DONDURMA;
Malzemeler;
1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış ve doğranmış hurma,
1 yemek kaşığı toz şeker,
1 su bardağı su,
3 tepeleme yemek kaşığı labne peyniri,
1 poşet krem şanti,
5 yemek kaşığı süt,
4 yemek kaşığı pudra şekeri, (pudra şekeri yerine bal kullanabilirsiniz)
1 paket vanilya,
1 adet limonun rendelenmiş kabukları.

ev yapımı dondurma tarifi
HURMALI DONDURMA TARİFİ;
Küçük bir tavanın içine çekirdekleri çıkarılmış ve küp küp doğranmış hurmayı ve toz şekeri yerleştirin.
Hurma kuru olduğu için 1 küçük su bardağı su ilave edin.
Hurmalar yumuşayıncaya kadar pişirin.
Pişirdiğiniz hurmaları soğuyunca mutfak robotunun içine yerleştirin.
Robotun içine labne peyniri, krem şanti, süt, vanilya, pudra şekerini, rendelenmiş limon kabuklarını  ilave ederek karıştırın.
Hazırladığınız malzemeyi dondurma kalıplarına paylaştırın.
İçinde ki hava kabarcıklarının gitmesi için kalıpları tezgaha 1-2 kere vurun.
Dondurma kalıplarının çubuklarını takın.
Derin dondurucuda en az 5 saat bekletin.

medine hurmalı dondurma
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...