1 Şubat 2018 Perşembe

FIRINDA CİĞER SOTE

Muhterem'le Afiyetle
Sakatatlar içinde en çok sevdiğim karaciğerdir, bir de yüreği severek yerim.
Sakatlarla ilgili verdiğim tarifleri eşimin sayesinde verebiliyorum, çünkü kendisi sakatatların her türünü severek yer.
Ben bildiğim-bulduğum tarifleri pişiriyorum, eğer benim sevdiğim bir türse bende yiyorum fakat yemediğim bir çeşitse sadece eşim yiyor.
Geçtiğimiz haftalarda eşim eve 1 kilo kadar dana karaciğeri ile gelince hemen organize oldum.
Bu büyük ciğer klasik bir tarifle yapılıp yenmemeliydi.
Hem farklı bir yemek yemeliydik, hemde Muhterem'le Afiyetle'nin sakatat tariflerine 2 tarif eklemeliydim😏
İnternette bulduğum tarifleri ince eleyip sık dokudum ve 2 tarifte karar kıldım
Birisi bugün tarifini vereceğim "fırında ciğer sote", diğeri de "ciğer taplemesi" yani bulgurlu ciğer köftesiydi.
Fırında ciğer sotenin fazla işi yoktu, hemen hazırlayıp fırına verdim.
Fakat ciğer taplemesi ciddi bir el emeği istiyordu, sote fırında pişinceye kadar anca taplemenin köftelerini yoğurup, şekil verdim😒
Ciğer taplemesinin tarifini de en kısa zamanda ekleyeceğim😊
Bu arada;
Fırında ciğer sote tarifini Ye-mek.net'ten aldım.


sakatat menüsü
Sakatat ve ciğer kullanarak hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA
Ciğer soteyi Soğan Salatası, Salatalık Turşusu, Biber Turşusu ve ayranla servis yaptım.
"Afiyetle Kalın"

Fırında Ciğer Sote tarifi
FIRINDA CİĞER SOTE;
Malzemeler;
300 gram ciğer,
3 yemek kaşığı zeytinyağı,
Tuz, kekik, kimyon, kırmızı pul biber.

karaciğer resmi
FIRINDA CİĞER SOTE TARİFİ;
Ciğerleri küçük küpler halinde doğrayıp, yıkayın ve iyice süzülmesi için süzgeçte bekletin.

sakatat tarifleri
Ciğerlerin üzerine zeytinyağını ve damak tadınıza uygun baharatları ekleyin.
Üzerini örtüp, 1 saat kadar buzdolabında dinlendirin.

Fırına dayanıklı bir kabın içine hazırladığınız baharatlı ciğeri yerleştirin.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 25-30 dakika pişirin.
Bu tarif sıcak-ılık veya soğuk olarak tüketilebiliyor.

güveçte ciğer sote
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...