13 Ekim 2017 Cuma

ERİKLİ CRUMBLE

Muhterem'le Afiyetle
Erik ve Crumble kesinlikle muhteşem ikili 😍😍😍
Crumble yani kırıntı tatlısına göz alıcı rengi olan meyveler (erik-çilek-vişne gibi) çok yakışıyor.
Bu tatlının zemininde meyve olduğu için ısıya ilk o maruz kalıyor ve meyveler piştikçe muazzam bir renk veriyor.
Ben daha önce çilek ve incirle yaptım, hepsine bu tarif çok yakışıyor ama renk olarak kırmızı ve mor renkli meyveler çok güzel oluyor.
Kısmetse kışın, yazın dondurucuya kaldırdığım vişne ile crumble hazırlamayı düşünüyorum.
Artık rengi nasıl patlar bilemiyorum 😄


plum crumble
Crumble tatlısında istediğiniz meyveyi kullanabilirsiniz.
Hamur kısmında ise ben bademli hamuru çok sevdiğim için bademli olan tarifi kullanıyorum fakat badem yerine ceviz-fındık gibi farklı malzemeler kullanabilirsiniz.
Bu tarif kadar pratik ve kolay bir tarif yoktur herhalde, meyveyi fırın kabına diz, üzerini robotta karıştırdığın hamurla kapla, fırına ver, işte bu kadar basit 😏
Daha önce hazırladığım crumble tariflerim;

Çilekli Crumble

İncirli Crumble

plum recipes
Bu tarifte Mürdüm eriği ve Anjelik erik kullandım.
Mürdüm eriği ile hazırladığım diğer tarifleri görmek için, bakınız;






  
Diğer Erik cinsleri ile hazırladığım tariflerimi görmek için, bakınız;


 
"Afiyetle Kalın"



Erikli crumble nasıl yapılır?
ERİKLİ CRUMBLE (ERİKLİ KIRINTI TATLISI);
500 gram kırmızı veya mor erik,
2 yemek kaşığı mısır nişastası,
Yarım limonun suyu,
Kırıntı kısmı için;
100 gram badem,
5 çorba kaşığı toz şeker,
120 gram küp küp doğranmış soğuk tereyağı,
200 gram un.

kırıntı tatlısı nasıl yapılır?
ERİKLİ CRUMBLE (ERİKLİ KIRINTI TATLISI) TARİFİ;
Toz şeker, badem, küp küp doğradığınız tereyağını ve unu mutfak robotuna yerleştirin.

Hamur malzemelerini mutfak robotunda, kırıntılı kalacak şekilde 2-3 tur döndürün.
Hamuru buzdolabında 10 dakika dinlendirin.

Kullanacağınız fırın tepsisini hafif yağlayın.
Erikleri yıkayıp doğrayın.
Benim kullandığım Anjelik erik buzluktaydı, ne yazık ki dışarı çıktığında sağlam yapısını kaybetti.
Doğrarken püre haline geldi.
Fakat bu kullanmama engel olmadı, meyvenin üzerine serpeceğim nişasta miktarını 1 kaşık daha arttırdım.

Eriklerin üzerine nişasta serpin, iyice harmanlayın.

Nişastaya buladığınız erikleri fırın kabının içine yerleştirin.

Buzdolabında dinlendirdiğiniz hamuru, eriklerin üzerine serpiştirin.

 Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 35 dakika pişirin.

plum crumble
Ilık olarak, dondurma eşliğinde servis yapın.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...