6 Haziran 2017 Salı

ERİŞTELİ ENGİNAR SALATASI

Muhterem'le Afiyetle
Neredeyse 1 haftalık aradan sonra tekrar merhaba 🙋
Ramazan da günler, normal günlerden daha yoğun geçiyor.
Günlük işlerden bazen buraya zaman ayırmaya fırsatım kalmıyor.
Birde 2 ayrı blogum daha olduğu için bazen fırsatım olunca vaktimi onlara da ayırıyorum.
3 blogu güncel tutmak hiç kolay değil ama ben üçünü de ayrı ayrı sevdiğim için, bazen uzun aralar versemde, severek içerik oluşturup güncellemeye çalışıyorum 😊
Hepsinin kendisine göre takipçisi var.
Mesela bugünlerde ziyaretçilerim, Ramazan iftarları için tatlı, yemek ve iftar masası resimleri için yemek sayfama geliyor.
Gezi sayfama, yaklaşmakta olan yaz ayları ve sıcak günler için mesire alanları, piknik mekanları ve parklar için geliyor.
Sergi sayfamda ise ziyaretçilerim, yeni biten İsmek Feshane sergisine ait resimleri görmek için geliyor.
Bu yüzden buraları boş bırakmayıp güncel tutmam gerekiyor ama hepsi çok vakit istediği için hepsini aynı zamanda güncelleyemiyorum.
Son yıllarda hepimizin ortak sorunu ne yazık ki "vakit yetmiyor" 😒


vermicelli
Kusuruma bakmayın konuyu biraz uzattım 😊
Konumuza gelirsek;
Bugünkü tarifimi, benim bu kış kereviz ve pancar ile sık sık yaptığım salatadan uyarladım.
Erişteli kereviz salatası tarifimi enginarla hazırladım.
Erişte ve yoğurt enginarla da çok güzel uyum sağladı.
Fakat tarifi hazırlarken enginarı rendelediğim zaman yoğurtla karıştırmadan resmini çekmek istedim ama biraz fazla zaman geçirince enginarlar doğal olarak karardı😕
Siz enginarı rendeler rendelemez hemen yoğurtla karıştırırsanız bu sorun olmayacaktır.
Birde yoğurdum az kalmıştı, o yüzden görüntüde yoğurdun eksikliği hissediliyor😔
Bugüne kadar yayınladığım diğer enginar tariflerim 👉BURADA 
"Afiyetle Kalın"

Artichoke recipe
ERİŞTELİ, ENGİNAR SALATASI;
Malzemeler;
3 adet çanak şeklinde, yapraksız enginar,
2 su bardağı erişte,
2 su bardağı yoğurt,
2-3 diş sarımsak,
1 yemek kaşığı mayonez, (isteğe bağlı)
Tuz,
Zeytinyağı,
Sunum için;
Maydanoz yaprakları,
Çiçek kalıbı ile kesilmiş enginar veya beyaz turp dilimleri.

yoğurtlu ,erişteli enginar salatası
ERİŞTELİ, ENGİNAR SALATASI TARİFİ;
Limonlu suda bekleyen enginarı iyice yıkayın, rendeleyin.
Karamasını önlemek için heman yoğurtla karıştırın.
Erişteyi tuzlu suda haşlayıp, süzün.
Üzerinden soğuk su geçirip, iyice süzülmesini sağlayın.
Eriştelerin birbirine yapışmasını engellemek için biraz zeytinyağı döküp karıştırın. 
Erişteyi, rendelenmiş ve yoğurtla karışmış olan enginara ilave edin.
Dövülmüş sarımsağı, mayonezi, tuzunu ekleyin ve karıştırın.
Not;
Erişteyi haşlarken tuz eklediğinizi unutmayın, salataya ona göre tuz ilave edin.
Hazırladığınız salatayı servis tabağına yerleştirin.
Üzerine sızma zeytinyağı gezdirin.
Sunum için;
Maydanozları yıkayıp, iyice süzdürün.
Salatanın üzerine maydanoz yapraklarını yerleştirin.
Üzerine ince dilimlediğiniz, çiçek şeklinde ki kurabiye kalıpları ile kestiğiniz enginar veya turp dilimlerini bir demet çiçek olacak şekilde yerleştirin.

Artichoke
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...