6 Nisan 2017 Perşembe

KARNABAHAR MÜCVERİ

muhteremle afiyetle
Geçenlerde "kışlık sebze tariflerini bitirmem lazım" dedim, sadece 1 tarif kalıncaya kadar elimde ki kışlık sebze ve meyve tariflerini yayınladım.
Dün son anda aklıma evde ki karnabahardan 2 tarif yapmak geldi.
Eeeeee hani ben kışlık tarifleri bitirmiştim😊
Bugün Karnabahar mücverini, önümüzde ki günlerde de karnabahar köftesi ve mısır unlu, pırasalı tart tarifini verip, kışlıklara ara vermek istiyorum.
İşin komik tarafı, ben "kışlık tarifleri bitirmek lazım" dedikçe aklımda binbir tane kışlık tarif uçuşuyor 😄
Elbette bugünlerde bizim evde bir tek kışlık sebzeler pişmiyor, mesela baharın benim için en birinci müjdecisi olan "Sultani Bezelye" ile 2 tarif hazırladım, onları da sultani bezelye tezgahlardan kalkmadan vereceğim İnşaallah.




karnabahar tarifleri
Tarifimizden bahsedecek olursam;
Karnabahar yemeyen bireylere bu şekilde karnabahar hazırlayabilirsiniz.
Karnabaharı suda veya buharda haşlayın, çatalla ezin, klasik sebze mücverinde ki hamur malzemesini hazırlayıp, içine ekleyin ve tavada pişirin.
Mutlaka sıcak olarak tüketin, tek kelime ile "nefis" oluyor.
"Afiyetle Kalın"

Karnabahar mücveri
KARNABAHAR MÜCVERİ;
Malzemeler;
1 adet en küçük boy karnabahar,
2 su bardağı un,
2 adet yumurta,
1 su bardağı süt,
1 su bardağı su,
3-4 dal maydanoz, 
Tuz, kuru nane, kırmızı pul biber.
Pişirmek için;
Sıvı yağ.

karnabahar mücver tarifi
KARNABAHAR MÜCVERİ TARİFİ;
Karnabaharı çiçek çiçek ayırın.
Tuzlu suda 15 dakika bekletip, yıkayın.
Kaynar suda diriliği gidecek kadar haşlayın.
İyice süzün ve çatalla ezin.
Yumurtaları çırpın, süt, su, un, tuz, doğranmış maydanoz, çatalla ezilmiş karnabahar ve damak tadınıza uygun baharatları ekleyip, iyice karıştırın.
Hamurun kıvamı koyu boza kıvamında, akışkan olmalı ama tamamen de yayılıp gitmemeli!
Yapışmaz yüzeyli tavanın dibine 2 yemek kaşığı sıvı yağ dökün.
Tavanın iyice ısınmasından sonra 2 yemek kaşığı karnabaharlı hamurdan dökün, kaşıkla yayarak her tarafının eşit olmasını sağlayın.
Tavanız büyükse 2-3 adet birden pişirebilirsiniz.
Bir yüzü pişen mücverin diğer yüzünü çevirin.
Tavada ki mücverler pişince yeni hamur dökmeden önce tavaya 1 yemek kaşığı sıvı yağ ilave edin.
Hamurunuz bitene kadar bu şekilde pişirin.
Sıcak sıcak, yanında kırmızı pul biber ve kuru naneli yoğurt ile birlikte servis yapın.

"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...