6 Aralık 2016 Salı

HAŞHAŞLI ÇÖREK

muhteremle afiyetle
Haşhaşlı çörek, yapmayı çok istediğim fakat sarı haşhaş ezmesi bulamadığım için yapamadığım bir tarifti.
Geçen yıldan itibaren artık Bim ve A101 gibi marketlerde de yöresel bir ürün olan ve her yerde bulunmayan haşhaş ezmesi satılıyor.
Bende ilk çıktığı günlerde hemen aldım, mayalı hamur tarifimle haşhaşlı çörek hazırladım.
Tariften çok memnunum, sadece üzerine yumurta sürdüğüm için ruloların üzerinde çıtır bir tabaka oluştu.
Bir daha yaparsam üzerine yumurta sürmeyeceğim 😔
İç kısmı tel tel ayrılan, güzel bir mayalı tarif oldu.👍
Haşhaşlı çörek güzeldi ama sanırım biz ailece daha çok tahinli çöreği seviyoruz 😁

Tarifle ilgili birde şunu belirteyim;
Bu hamur tarifi ile büyük boy yuvarlak Borcam kullanabilirsiniz.
Ben tarifi hazırlarken 24 santimlik ve 18 santimlik iki kelepçeli kalıp kullandım.
"Afiyetle Kalın"

mayalı çörek tarifi
HAŞHAŞLI ÇÖREK;
Malzemeler;
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı ılık süt,
1 adet yaş maya (42 gramlık) veya 1 paket kuru maya (10 gramlık),
3 tatlı kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 adet yumurta,
5,5-6 su bardağı un,
İçi için;
1 su bardağı sarı haşhaş ezmesi,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi,
1 çay bardağı toz şeker,
Tarçın (isteğe bağlı) 

mayalanmış hamur resmi
HAŞHAŞLI ÇÖREK TARİFİ;
1 paket mayayı ılık sütün içinde eritin.
İçine sıvı yağ, yumurta, şeker ve tuzunu ekleyip, karıştırın.
Azar azar un ekleyerek hamuru toparlamaya ve yoğurmaya başlayın.
Bu hamur tahminen 5,5 veya 6 su bardağı un çekmektedir.
Malzemeyi unla yoğurarak hamur haline getirin.
Hamurumuz kulak memesi yumuşaklığında olacak.
Hamuru sıcak ortamda, üzerini örterek 15 dakika mayalanmaya bırakın.

Haşhaş ezmesini sıvıyağ ile akışkan bir kıvama gelinceye kadar karıştırıp inceltin.

Hamuru 2 parçaya ayırarak pezileyin.
Tezgaha un serperek dikdörtgen bir biçimde uzunlamasına açın.

Üzerine sıvıyağ ile incelttiğiniz haşhaş ezmesini sürün.
Ceviz içi, toz şeker ve tarçın serpin.

Hamuru uzun kenarından başlayarak kıvırıp, rulo yapın.

Rulo yaptığınız hamuru 2-3 santim genişliğinde dilimleyin.

Kelepçeli kalıbı veya yuvarlak Borcamı yağlayın.
Dilim dilim kestiğiniz hamurları kestiğiniz yer yukarıya bakacak şekilde tepsiye yan yana dizin.
Hamurun diğer yarısına da aynı işlemi uygulayın.

Hazırladığınız hamuru kelepçeli kalıpta veya tepside 1 saat bekleterek mayalanmasını bekleyin.
Not;
Ben üzerine bilmeden yumurta sürdüm, bu tarifte yumurta iyi bir görüntü vermiyor, yumurta sürmeyin !

Fırını orta hararette (180 derece) ısıtın.
Mayalanan hamuru ısınmış olan fırına yerleştirip, pişirin.
Fırından çıktıktan sonra üzerine temiz bir bez örtüp 10 dakika dinlendirin.

Dinlenen haşhaşlı çöreği tepsiden alıp, servis tabağına yerleştirin.

"Afiyet Olsun"

3 yorum:

  1. Adsız11:24

    Elinize sağlık.iştah açıcı görünüyor.Annemin haşhaşlısı efsanedir. O üstüne hiçbir şey sürmez. Püf noktasının, hamurları tepsiye çok sık dizilmesi ve böylece yukarı doğru kabaracaklarını, hamuru da elle açmak gerektiğini ve şerit şerit kestikten sonra haşhaş sürülmüş şeritleri yalnızca parmak uçları ile bastırıp dolandığı zaman piştiğinde tel tel olacağnı söyler.Haşhaşlıya tahindeki gibi ceviz,şeker ve tarçın eklemez.Bir de hep gördüğüm bir hata da yumurta sarısının yağ ile açılmadan ve hamurun tümüne kaplandığında kabarmasının kısıtlanması...hamurun yalnızca ortalarına sürülürse daha iyi kabardıkları görülecektir..
    Sevgiler...aslı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Aslı,
      Yorumun için, verdiğin ipuçları için çok teşekkür ederim.
      Benim tarifim orjinal haşhaşlı çörek değil zaten, mayalı poğaça yaptığım hamurla yaptığım bir deneme :)
      Tarçın, şeker ve ceviz konmadığını biliyorum, ben haşhaşın nötr tadına biraz tat katmak için ekledim.
      Hamurların sıkıca yerleştirilip yukarı doğru kabarmalarını sağlamak çok müthiş bir ayrıntı, bunu bilmiyordum.
      Yumurtayı piştikten sonra "keşke sürmeseydim" dedim, sürülmeyeceğini o şekide öğrendim.
      Annenin yaşını bilmiyorum ama çok saygılarımı ilet, ellerinden öperim :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...