31 Ağustos 2016 Çarşamba

VİŞNELİ BAMYA

zeytinyağlı bamya
Tam mevsimindeyken zeytinyağlı bamya tarifi vereyim.
Bu tarifi Sihirli Parmaklar blogunda gördüm ve denedim.
Sonuçtan memnun muyum? çok memnunum :)
Bamyamız hem zeytinyağlı hemde vişneli. 
Bamya ekşi sebze ve meyveyi çok iyi kaldıran bir sebze daha öncede koruk (ham üzüm) kullanarak pişirmiştim.
Bamyanın vazgeçilmez unsuru olan limonun ekşiliğine zaten bamya da alışığız.
Vişne ise hem hafif bir ekşilik, hemde muhteşem bir renk veriyor.
Bu tarifte salça gibi renk verici malzemeler kullanılmamıştır, bütün renk vişneden sağlanmıştır.

okra recipe
Bamya ile hazırladığım diğer tariflerim BURADA


Vişne ile hazırladığım diğer tariflerim BURADA

"Afiyetle Kalın"

cherry okra
VİŞNELİ BAMYA;
Malzemeler;
Yarım kilo bamya,
1,5 su bardağı çekirdekleri temizlenmiş vişne,
1 adet kuru soğan,
1 adet kesme şeker,
1 tutam limon tuzu,
Tuz, zeytinyağı.

Vişneli bamya nasıl yapılır?
VİŞNELİ BAMYA TARİFİ;
Bamyaların tepesini külah şeklinde soyun, limonlu suda bekletin.
Soğanı küp küp doğrayın, zeytinyağında soteleyin.
İçine bamyaları, kesme şekeri ve tuzunu ilave edin.
Üzerine bir tutam limon tuzu serpin.
Çekirdekleri çıkarılmış vişneleri de ilave edin.
Bamyaların üzerini biraz geçecek kadar kaynar su ilave edin.
Harlı ateşte pişirin.
Yazarın notu;
Harlı ateşte pişen bamyalar sümüklenmiyormuş.
İsterseniz ılık, isterseniz soğuk olarak servis yapın.

"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. İlk defa duydum ve gördüm ilginç ama mantıklı gerçekten zaten ekşi severiz , ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bende ilk defa duydum, tarif olarak çok hoşuma gitti, hemen denedim.
      Vişnenin bamyaya verdiği ekşilik bizim çok hoşumuza gitti, tavsiye ederim.
      Ziyaret ve yorum için çok teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...