17 Nisan 2016 Pazar

PORTAKAL REÇELİ

muhteremle afiyetle
Portakal reçeli tarifini görünce "Nisan geldi Muhterem, ne portakalı?"  diyebilirsiniz.
Fakat reçel bir meyve ve sebzeyi mevsimi dışında da yiyebilmenin en lezzetli tariflerinden birisidir.
Portakal reçelini, portakal henüz kalkmadan yapın portakalın muhteşem aromasından yaz boyunca uzak kalmayın.
Ben portakal aromasını çok sevdiğim için mutlaka kış aylarında portakaldan reçel yaparım.
Fakat bugüne kadar portakalın kendisi ile değil kabukları ile reçel yapıyordum.
Geçenlerde İnstagram'da "Leyla Yılmaz İrden"  hanımın sayfasında bütün portakaldan yapılmış reçel tarifini gördüm, çok hoşuma gitti.
Tarifte portakal bütün olarak kullanılıyordu.
Portakal kabuğu soyulduktan sonra bütün olarak haşlanıyor, dilimlendikten sonra yuvarlak bütün dilimler parçalanmadan ayrıca şerbetin içinde pişiriliyordu.
Tarife aynen uydum ama yuvarlak büyük dilimlerin servisinin zor olacağını düşünerek dilimleri dörde böldüm.
Tarif 1 kilo portakal ile hazırlanmıştı, tarifi verirken bende 1 kilo üzerinden vereceğim.
Ben 2 kilo portakal kullanarak reçeli hazırladım, irili ufaklı 6 kavanoz reçel çıktı.
3 kavanozu farklı yerlere hediye ettim, diğer 3 kavanozu kendi misafirlerime ayırdım.
"Afiyetle Kalın"



orange marmalade
Daha önce tarifini verdiğim portakal reçellerim;

Portakal Kabuğu Reçeli

Portakal Kabuğu Reçeli-2

orange jam
PORTAKAL REÇELİ;
Malzemeler;
1 kilo portakal,
2,5 litre su,
Reçel için;
1,5 kilo toz şeker,
3 su bardağı su,
2 yemek kaşığı limon suyu,
1 paket vanilya.

Portakal Reçeli
PORTAKAL REÇELİ TARİFİ;
Portakal çok kalın olmayacak şekilde soyun.
Turuncu kısımlarını soyun, beyaz kısımları kalsın.
2,5 litre suyu kaynatın.
Soyduğunuz portakalları içine atın, 15 dakika kaynatın.
Bu işlemi portakalların acısı çıksın diye yapıyoruz.
Daha fazla kaynatmanıza gerek yok, yoksa portakallar çok yumuşayabilir.

dilimli portakal reçeli
Portakalları haşladığınız sudan çıkarın.
Fazla ince olmayacak şekilde dilimleyin.

Not;
Orjinal tarifte portakal dilimleri bütün halde bırakılıyor.
Fakat ben servisi zor olmasın diye her dilimi ayrıca dörde böldüm.

Tencereye 3 su bardağı su ve 1,5 kilo toz şekeri koyup kaynatın.
İçine dilimlediğiniz portakalları ve vanilyayı ekleyin.
Kıvam alıncaya kadar yaklaşık 30 dakika pişirin.

Ocağı söndürmeden 5 dakika önce 2 yemek kaşığı limon suyu ilave edin.

Pişen reçeli temiz ve kuru kavanozlara yerleştirin ve sıcakken hemen kapağını kapatıp, bir tepsiye ters bir şekilde koyup, soğuyuncaya kadar (en az 3-4 saat) bekletin.


Not;
Eskiden reçellerimi ılındıktan sonra kavanoza boşaltır, soğuduktan sonra kapağını kapatırdım.
Şimdi pişer pişmez sıcakken kavanoza boşaltıp, kapağını kapatıyorum.
Ters çevirerek bir tepsiye diziyorum, soğuduktan sonra yerine kaldırıyorum.
Sıcakken kapağını kapatıp, ters çevirmek kavanozda vakum etkisi yapıyor, daha dayanıklı oluyor.
Reçel için küçük kavanoz tercih ederseniz kavanozlar bittikçe yenisini açacak ve gerekmedikçe vakumu bozmamış olacaksınız.
Büyük kavanozları açtığınız zaman hemen bitmeyebiliyor.

orange jam
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...