11 Şubat 2016 Perşembe

KIYMALI, BULGURLU BROKOLİ YEMEĞİ

broccoli dish
Brokoli ile yemek yaparken, genellikle yoğurtlu salata olarak kullanmayı daha çok tercih ediyorum ama son dönemde sıcak olarak tüketilebilecek şekilde hazırlanan tariflere öncelik vermeye başladım.
Mesela beşamel sos ile fırında pişirdim, bugünkü tarifte göreceğiniz gibi kıyma ve bulgur ile pişirdim, çorbasını ve fırın makarnasını zaten yapıyordum.
Sözün kısası brokoli sıcak olarak da yenilebilecek bir sebze fakat bu herkesin damak tadına göre değişebilir.

Kıyma ve bulgur ile pişirdiğim zaman tadından hiç şüphem yoktu, tam beklediğim gibi nefis oldu.
"Afiyetle Kalın"

broccoli dish
KIYMALI, BULGURLU BROKOLİ YEMEĞİ;
Malzemeler;
Yarım kilo brokoli,
150 gram kıyma,
1 adet orta boy soğan,
1 adet küçük boy havuç,
1 yemek kaşığı salça,
1 çay bardağı pilavlık bulgur,
1 yemek kaşığı kuru nane,
1 çay kaşığı kırmızı pul biber,
Yarım çay bardağı zeytinyağı,
Tuz.

broccoli dish
KIYMALI, BULGURLU BROKOLİ YEMEĞİ TARİFİ;
Brokoliyi çiçek çiçek ayırın, yıkayıp süzün.
Eğer temiz olmadığını düşünüyorsanız bir kase su ve sirke karışımının içinde 15-20 dakika bekletip, yıkayıp süzün.
Tencereye tahminen yarım çay bardağı zeytinyağı dökün.
Soğanı küçük küçük doğrayıp pişirmeye başlayın.
Soğan biraz pişince kıymayı ekleyin, kıymayla birlikte kavurun.
Kavrulan kıymanın içine salçayı ilave edin, bir kaç dakika kavurun.
Brokolileri tencereye ekleyin.
Havucun dışını kazıyın, dilimleyin, tencereye ekleyin.
Bulguru, kuru naneyi, kırmızı pul biberi, tuzunu ve 1 buçuk su bardağı suyu ilave edin.
Kısık ocakta ağır ağır pişirin.
Not;
Brokoli çok hassas olduğu için pişmeye başlayınca çok fazla karıştırmayın.
Sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"


2 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok sağlıklı harika bir yemek bu bayıldım sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Bu tam da bana göre bir tarif:))Elinize sağlık.
    Annemle çok yaparız ve severiz de zeytinyağlı brokoli yemeği ve salataları...
    Bu da eminim harikadır.
    Teşekkürler, Ben de beklerim:)
    fulyapimlezzetler.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...