13 Şubat 2016 Cumartesi

KİVİ MARMELATI

kivi marmelatı
Kivili tarifler serimiz devam ediyor :)
Bu ay "kivili milkshake" ile kivili tariflere başladım.
Bugün kivi ile yapılacak en iyi işlerden birisi olan marmelat tarifi vereceğim.
Son olarak önümüzde ki günlerde de "kivili tart kek" ve "kivi ile yapılan tarifler dosyası" hazırlayarak kivi sezonunu kapatmayı planlıyorum.
Diyeceksiniz ki bu kadar çok kivi nerden çıktı :)
Daha önce bahsetmiştim, eşimin yeğenleri Kastamonu-Abana'da kivi yetiştiriciliği yapıyorlar.
Sağolsunlar her sonbaharda bize de bol bol kivi gönderiyorlar.
Bu kivilerin geldiği bahçeyi görmek isterseniz, bakınız; Abana'da Kivi Bahçesi 
Bende bu kivileri farklı tariflerle değerlendiriyorum.
Ama mutlaka bu kivilerin birazı ile ya reçel yada marmelat hazırlıyorum.
Geçen yıl reçel yapmıştım, bu yıl marmelat yaptım.
Bu arada merak ettiğinizi biliyorum, hemen söyleyeyim marmelatın rengi ne yazık ki orjinal rengi değil, çok az gıda boyası var :(
Kivinin ham hali ile reçel veya marmelat yaparsanız rengi güzel oluyor ama olgunlaşmış, yumuşamaya başlamış kivilerden marmelat yaparsanız asla güzel bir renk ortaya çıkmıyor.
Benim kiviler elimde ki son kivi grubuydu ve iyice olgunlaşmışlardı, rengi güzel olmayınca çok az gıda boyası kullandım.
"Afiyetle Kalın"



kiwifruit
KİVİ MARMELATI;
Malzemeler;
10 adet büyük boy kivi, küçük boysa 12-13 adet kivi,
6 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı su,
1 paket vanilya,
4-5 damla limonun suyu,
İsteğe bağlı;
Çay kaşığının ucu ile yeşil gıda boyası.

kiwi fruit jam
KİVİ MARMELATI TARİFİ;
Kivilerin kabuğunu soyun ve blenderinizi zorlamaması için küçük küçük doğrayın.
Üzerine toz şekeri, 1 su bardağı suyu ve vanilyayı ilave edin.
Orta hararetteki ocakta arada karıştırarak kıvamı gelinceye kadar (yaklaşık 30 dakika) pişirin.
Marmelatı indirmeye yakın içine limon suyu sıkın ve bir-iki taşım daha kaynatıp, ocağı kapatın.
Çubuk blender veya mutfak robotu ile marmelat pürüzsüz oluncaya kadar çırpın.
Hazırladığınız marmelatı temiz ve kuru kavanozlara yerleştirip, sıcakken kapağını kapatın ve kavanozu ters çevirin.
Bu şekilde kavanozun ağzı vakumlanacak siz kullanmak isteyene kadar sağlam bir şekilde kalacaktır.
Kavanoz soğuyuncaya kadar kavanozu baş aşağı tutun.
Soğuduktan sonra serin ve gölge bir yerde muhafaza edin.
Kavanozu açtıktan sonra buzdolabında muhafaza edin. 

kiwi fruit jam
"Afiyet Olsun"

8 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor ama. Afiyet olsun. Kivi reçeli de marmelatıda eminim farklı bir lezzet. Rengi harika olmuş. bazen bir damlada olsa gıda boyası iyi olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nursevin :)
      Her zaman kullanmadığım için kivi reçeli veya marmelatına gönül rahatlığı ile çok az gıda boyası kullanıyorum.

      Sil
  2. Görüntü harika ellerinşze sağlık.(instagramda gördüm hemen bakmaya geldim :)

    YanıtlaSil
  3. Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Ben de blogumda Amerikadaki hayatımı, yemek tariflerimi oğluşumla etkinliklerimi, tecrübelerimi paylaşan yazılar yazıyorum. Yeni yayın ve yorumlarda görüşmek dileğiyle ben de beklerim sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıştığımıza memnun oldum, bende sizi takibe aldım :)
      Sevgilerle...

      Sil
  4. Yemek yapmak bir sanattır.Yamak yapmak bir kültürdür.Yamak yapmak bir meziyettir. Bazen böyle tarifler görüyorum kutlamak elde değil.Ben bu konu hakkında 5 aydır araştırma yapıyorum.Borda bunu tatsalar varya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim Fikret Bey,
      Çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...