16 Şubat 2016 Salı

BROKOLİ EZMESİ

Brokoli Ezme
Cumartesi günü uzun zamandır hazırlamak istediğim "brokoli ile yapılan tarifler" dosyası hazırladım.
Kivi marmelatının tarifini yeni yayınladığım için dosyayı yayınlamayı hafta başına bıraktım.
Pazar günü sokağımızın sonunda kurulan pazara gittim, bir baktım çok güzel brokoli gelmiş hemde çok hesaplı :)
Hemen 1 kilo brokoli aldım.
Niyetim hafta içinde azar azar yoğurtlu olarak salatasını hazırlamaktı.
Fakat pazartesi günü havanın günlük güneşlik olması insanda "bu havada ne güzel yemek resmi çekilir" hissi verdiği için kendimi bir anda brokoli ile hazırlanan tarifleri yaparken buldum :)
Günün sonunda 4 tane brokolili, 2 tanesi farklı 6 tarif ortaya çıkmıştı. 
Bu kadar çok yemeği ne yaptın? diye soracak olursanız, hepsinden az az yaptığım için sorun olmadı.
Birisi buzlukta beklemesi gereken eritme çikolatalı bir tarif olduğu için, 2 tanesi de buzluğa girdi.
Tariflerin pişirilmesi, sunumu, resim çekimi derken bütün günümü aldı.
Ama ben bloguma ve dosyaya yeni tarifleri oluşturmanın mutluluğu ile vaktin nasıl geçtiğini anlamadım bile :)
Brokoli ile hazırladığım tariflerimin bir arada olduğu dosya 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"


brokoli ezmesi nasıl yapılır?
Brokoli ezmesinden bahsedecek olursam;
Bence brokolinin dal dal haşlanıp, üzerine yoğurt dökülerek hazırlanan yoğurtlu salatasından çok daha lezzetli bir tarif.
Yoğurtla bile pek lezzetli olmayan sapları ezildiği ve brokolinin çiçek kısmıyla karıştığı için daha lezzetli oluyor.
Haşladığınız brokoliyi isterseniz mutfak robotunda çekin, isterseniz çatalla ezin.
Ben sunum için küçük kaseler kullandım fakat daha büyük bir servis tabağında sunabilir ve üzerine soğuk zeytinyağı gezdirebilirsiniz.
Bu şekilde hazırladıktan sonra patates pastası salatalarında yeşil kısım için kullanabilirsiniz.

broccoli salad
BROKOLİ EZMESİ;
Malzemeler;
300 gram (1 küçük boy) brokoli,
2 su bardağı süzme yoğurt,
3 diş sarımsak,
2 yemek kaşığı labne peyniri veya mayonez,
Tuz, zeytinyağı, kırmızı pul biber.

broccoli butter
BROKOLİ EZMESİ TARİFİ;
Brokoliyi çiçek çiçek ayırın, yıkayıp süzün.
Eğer temiz olmadığını düşünüyorsanız bir kase su ve sirke karışımının içinde 15-20 dakika bekletip, yıkayıp süzün.
Kaynar tuzlu suyun içinde sapları yumuşayıncaya kadar pişirin.
Piştikten sonra süzün, hemen soğuk suyun içine dökün, tekrar iyice süzün.
İsterseniz çatalla, isterseniz mutfak robotu ile parçalayın.
İçine havanda dövdüğünüz sarımsakları, yoğurdu, labne peynirini veya mayonezi, tuzunu ve 3-4 kaşık zeytinyağını ilave edin.
İyice karıştırın, servis yapacağınız tabağa yerleştirin.
Üzerine ayrıca zeytinyağı dökebilirsiniz.
Kırmızı pul biber serperek servis yapın.
"Afiyet Olsun"


6 yorum:

  1. Bu hali çiçek çiçek haşlanmasından çok daha güzel olmuş, kesinlikle bu şeklini tercih ederim. Elleriniz sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Gayet hoş duruyor, tam da bana göre sebze tarifleri:))
    Takipçinizim bu arada, Ben de sizi beklerim sayfama, katılırsanız sevinirim.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sayfanıza gelicem mutlaka :)

      Sil
  3. Nefis! Brokoliyi çok seviyorum ve kışın evden eksik etmemeye çalışıyorum.
    Ama ne yalan söyleyim tarif konusunda sıkıntı çekmiyor değilim. Sizin bu brokoli dosyası daha ilk tariften hem gözüme hem mideme hitap etmeye başladı. Diğer tarifleri de bekliyorum.
    Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Denizcim,
      Brokoli tarifleri dosyasını yayınladım, faydalı olur İnşallah :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...