21 Ağustos 2015 Cuma

KARADUTLU, YOĞURTLU DONDURMA

ev yapımı dondurma
Havalar sıcakken dondurma tariflerine devam :)
Bu tarifteki dondurma çok pratik, pişirmeden yoğurtla hazırlanıyor.
Daha önce çileklisinin tarifini vermiştim.
Bu sefer ki tarif meyvemiz muhteşem mor rengi ile karadut.
Dut faydası saymakla bitmeyen harika bir meyve, özellikle karadut kan yapıcı özelliği ile öne çıkıyor.
Halsizliğe iyi geliyor ve karaciğeri kuvvetlendiriyor.
15 gün önce köye gidip geldik, çok şükür dut mevsimini yakaladık.
Bol bol dut yedik, köyde çektiğim dalından meyve resimlerini Instagram hesabımdan paylaştım.
Instagramda beni muhteremleafiyetle olarak takip edebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"



Black mulberry
KARADUTLU, YOĞURTLU DONDURMA;
Malzemeler; (6 adet)
12 yemek kaşığı yoğurt, (her kalıp için 2 yemek kaşığı)
1 su bardağı karadut püresi,
1 poşet krem şanti,
4 yemek kaşığı pudra şekeri, (pudra şekeri yerine bal kullanabilirsiniz)
1 paket vanilya. 

mulberry
KARADUTLU, YOĞURTLU DONDURMA TARİFİ;
Karadutların saplarını koparıp temizleyin, yıkayıp süzün.
Mutfak robotundan çekerek püre haline getirin.
Karadut püresine, yoğurt, krem şanti, vanilya, pudra şekerini ilave ederek iyice karıştırın.
Dondurma kalıplarına hazırladığınız dondurma karışımını paylaştırın.
Çubuklarını takın.
Not;
Dondurma kalıbınız yoksa silikon kek kalpları ile de yapabilirsiniz.
Derin dondurucuda 5 saat bekletin.
"Afiyet Olsun"

4 yorum:

  1. Karadutla ne yapılsa harika olur. Görüntü çok güzel, eminim lezzeti de öyledir. Ellerinize sağlık Muhterem Hanım...sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ufuk Hanım, haklısınız karadut ile yapılan her şey çok güzel oluyor :)

      Sil
  2. Muhteşem olmuş. Dondurma yapmak zevklide aynı zamanda. :) Ben henüz malesef yapamadım. Bu sene Kastamonu dan salep de almıştım . Ne gerçek ne yalancı bacağımı da yakınca elimi çektim herseyden. Hayırlısı bakalım. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nursevin,
      Öncelikle çok geçmiş olsun, çok üzüldüm, İnşallah bir an önce iyileşir yeni tarifler deneyip blogda bizlerle paylaşırsın.
      Saleple yapılan dondurmaları bende yapmak istiyorum ama henüz denemeye fırsatım olmadı.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...