20 Ocak 2014 Pazartesi

SALÇALI-CEVİZLİ RULO POĞAÇA

salçalı poğaça
Çocukluğumda sokakta oynarken acıktığımız zaman arkadaşlarımın önemli bir kısmı evden salçalı ekmek alıp yerdi.
Biz salçalı ekmeğe pek alışık olmadığımız için şaşırırdım ve tadını yadırgardım.
Eskiden margarinin bu kadar zararlı olduğunu bilmediğimiz için bizde ekmeğe Sana yağ sürülürdü.
Bana halen salçalı ekmek fikri tuhaf geliyor, çiğken salça yenmezmiş gibi geliyor.
Salçayı yemeklerde severim, yoğurtlu salataların üzerine ve yoğurtlu makarnanın üzerine salçalı sos hazırlamaya bayılırım.
Bu tarifte salça başrolde, rulo poğaçanın arasına salça harika bir renk ve tat veriyor.
Bu tarifi elinizde Muhammara-Kahvaltılık Sos varsa onunla da yapabilirsiniz.
Ben denedim, muhammarayla da  çok güzel oluyor.
Salçalı, cevizli rulo poğaçayı geçen hafta gelen misafirlerime de hazırladım, çay masasının resimleri 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"



salçalı poğaça
SALÇALI-CEVİZLİ RULO POĞAÇA
Malzemeler;
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı ılık süt,
1 adet yaş maya (42 gramlık) veya 1 paket kuru maya (10 gramlık),
3 tatlı kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 adet yumurta,
5 veya 5,5 su bardağı un,
İçi için;
3 yemek kaşığı biber salçası,
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi,
2 yemek kaşığı yumuşak tereyağ,
Üzeri için;
1 adet yumurta sarısı.

salcali pogaca 
SALÇALI-CEVİZLİ RULO POĞAÇA TARİFİ;
1 paket mayayı ılık süt ve suyun içinde eritin.
İçine sıvı yağ, yumurta, şeker ve tuzunu ekleyip, karıştırın.
Azar azar un ekleyerek hamuru toparlamaya ve yoğurmaya başlayın.
Bu hamur tahminen 5 veya 5,5 su bardağı un çekmektedir.
Not;
Kullanacağınız su bardağı 200 ml. ölçülerinde klasik su bardağı olmalıdır.
Malzemeyi unla yoğurarak hamur haline getirin.
Hamurumuz kulak memesi yumuşaklığında olacak.
Hamuru sıcak ortamda 25 dakika mayalanmaya bırakın.
Mayalandıktan sonra hamurun yarısını un serptiğiniz tezgaha yerleştirin.
Hamuru uzunlamasına dikdörtgen şeklinde açın.

Açtığınız hamurun içine yumuşamış tereyağdan ince bir kat sürün.
Üzerine 1,5 yemek kaşığı biber salçası sürün, çekilmiş ceviz içi serpin.

Hamuru rulo şeklinde sarın.
Ruloyu 10 santim boyutlarında kesin.
Hamurun diğer yarısını da aynı işlemi uygulayarak hazırlayın.
İsterseniz hazırladığınız ruloları kağıt pasta kapsüllerine salçalı bölümü yukarıya bakacak şekilde yerleştirebilirsiniz.
Kestiğiniz hamurları yağlanmış fırın tepsisine aralıklarla dizin.
Yarım saat  mayalandırıp, kabarmasını bekleyin.
Kabaran hamurların üzerine yumurta sarısı sürün.
Önceden ısıtılmış,orta dereceli (180 derece) fırında pişirin.

salcali rulo pogaca
 "Afiyet Olsun"

12 yorum:

  1. nefisssss görünüyor ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Rabis19:28

    Muhterem abla merhaba. Ben uzun yillardan beri sessiz takipçinim. Pogaçalarin harika görünüyor ama ne yalan söyleyeyim çay bardagina bayildim ! tam Istanbul hatirasi denecek kadar var !
    Fransa'dan sevgilerle :)
    rabis.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık harika olmuşla sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. gülay17:11

    Elinize sağlık yalnız hamurların üzerine yumurta sarısı sürerken yumurta sarısını bir kaşık yağ ile çırparak sürerseniz kabardığında çatlamaz ve üzerine eğer çörekotu serpecek olursanız daha iyi yapışmasını da sağlar

    YanıtlaSil
  5. gülay10:47

    Yumurta sarisina biraz yag ekleyerek sürme önerimi neden buraya yayinlamadiniz?faydali olacagini dusunmediniz mi yoksa siz,insanlara faydali olma amaciyla degil de nefsinizi tatmin etme,surekli bir seyler ogretme durumunda olan siz olmak istemeniz nedeniyle mi yayinlamadiniz...niyetiniz faydali olmak degilse butun yazilarinizi kaldirin cope atin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülay,
      Ne kadar fevri ve sinirlisiniz böyle.
      Beni eğer uzun zamandır takip ediyorsanız bloglarımı sık sık güncellediğimi fark etmişsinizdir.
      Son yazdığım yazının tarihi 13 Haziran, siz 17 Haziran'da ilk yorumunuzu yazmışsınız.
      Hafta başında 3 günlük kısa bir tatile çıktım, ne yazık ki hasta döndüm, bu sayfaya girmeyi bırakın notbook'un kapağını bile açmadım.
      Az önce sayfamı bir açtım ki sizin nezih!!!!!! yorumunuzla karşılaştım.
      İnsanları ne kadar çabuk harcıyorsunuz böyle, ne olduğunu bilmeden en son ne yazı yazmış, hangi yorumu yayınlamış bakmadan beni suçlayan ifadelerle yazı döşenmişsiniz.
      Ben hiç bir zaman sizin itham ettiğiniz karakterde biri olmadım.
      Yapılan bütün önerileri ve eleştirileri yayınlarım, haklı yada haksız olsun cevap yazarım.
      Yazılarımı çöpe atıp, atmamayı sizden öğrenecek değilim, beğenmiyorsanız takip etmeyin.
      Çok şükür ki sizden 1-2 tane, dua edenlerden yüzlerce var, demek ki insanlara faydalı olabiliyormuşum!

      Sil
  6. Adsız14:40

    Haklisiniz ozur dilerim yorumumu gormemis olabileceginizi de dusunmem gerekirdi buna diyecek hicbir sozum yok..öyle düşünmeme sebep olan şeyi yazardım ama bence gerek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülay,
      "öyle düşünmeme sebep olan şeyi yazardım" demişsin, daha önce yorum yazdın da gelmedi mi acaba?
      Daha önce yazdığım gibi iyi olsun ya da olmasın ben bütün yorumları yayınlar (reklam yorumları hariç) soru sorulmuşsa cevap yazarım.
      Mesela geçtiğimiz haftalarda yayınladığım Yoğurtlu Enginar Salatası tarifine faydalı olacak ama uslübu sert bir öneri yorum geldi, sizin bahsettiğiniz gibi biri olsaydım tarifime laf ediyor diye yayınlamazdım ama yayınladım.

      Sil
  7. Adsız15:01

    Orada uslup sert falan degil...salataligin sulandigi belirtilmis bunda alinilcak bir sey yok...size patatesli salatalikli salata tarifi geldiginde ustunkoru okumasaydiniz zaten o puf noktasini ogrenirdiniz..o zaman nezaketen tesekkur edilebilirdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinle ne yapacağız bilmiyorum.
      İlla bir laf atayım, sinirlerini hoplatayım tavrındasınız.
      Uslüp bana sert geldi, aynı tarz da olduğunuz için sanırım size sert gelmedi.
      Ayrıca;
      1) Ben hiç salatalıklı patates salatası yapmadım ve burada böyle bir tarif paylaşmadım.
      2) Yoğurtlu Enginar Salatası benim kendi yaptığım bir salata, başkasının tarifi değil.
      Üstünkörü kelimenizi size iade ediyorum.
      Ben rendelenince salatalığın sulandığını elbette biliyorum, daha önce (2010 yılında) tarifini verdiğim "Şehriyeli Susuz Cacık" tarifinde tam bu konudan bahsedip, salatalığın rendelenince sulandığını yazmıştım.
      Enginar salatasında benim yoğurdum sulu olduğu için salata sulandı.
      Ama bir konuda haklısınız cevap yazıp, öneri için teşekkür etmemişim, yoğurdun sulu olmasından kaynaklandığını yazmamışım, bazen bu tür şeyler gözünüzden kaçabiliyor.
      Sizden sonra hemen cevap yazacağım.

      Sil
  8. Adsız19:43

    Yanlış anlama olmuş boşuna üzülmüşsünüz hakkınızı helal edin Ramazan-ı şerifin hatırına Ramazan-ı şerifiniz mübarek olsun inşaallahü teala...özrümü kabul edin rica ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde Ramazan-ı şerifiniz mübarek olsun.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...