16 Aralık 2013 Pazartesi

FIRINDA PEYNİRLİ ISPANAK

Fırında ıspanak yemeği
Ispanak kış sebzeleri arasında en sevilenler arasında yer alsa da, sürekli aynı şekillerde ve yöntemle pişirmek bıkkınlık verebiliyor.
Ispanak pişirirken her seferinde klasik pirinçli ıspanak veya yumurtalı ıspanak pişirirseniz ev halkının "yine mi ıspanak?" sitemlerine maruz kalabilirsiniz.
Fakat değişik pişirme yöntemleri ve tariflerini kullanırsanız, bu sıkıntıyı hiç yaşamazsınız.
Bugün tarifini verdiğim tarifte ıspanak, beyaz peynir-un-yumurta ile birlikte fırında üzerinde kaşarla birlikte pişiyor.
Bu malzemelerle tahmin edersiniz ki tadı çok güzel oluyor, değişik bir ıspanak tarifi arıyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin.
Ispanak ile hazırladığım diğer tariflerim BURADA

fırında ıspanak yemeği
FIRINDA PEYNİRLİ ISPANAK;
Malzemeler; (30 cm. yuvarlak tepsi için)
1 kilo ıspanak,
1 küçük kalıp beyaz peynir (yaklaşık 300 gram)
5 yemek kaşığı un,
1 paket kabartma tozu,
3 adet yumurta,
1 çay bardağı zeytinyağı,
Tuz,
Üzeri için;
1,5 su bardağı rendelenmiş kaşar peynir,
1 adet orta boy domates.
 
fırın yemeği  
FIRINDA PEYNİRLİ ISPANAK TARİFİ;
Ispanakları ayıklayıp, doğrayın.
İyice yıkayarak çamur ve toprağından arındırın.
Yıkanan ıspanakları süzgece alın, ıspanakların üzerine 1 çaydanlık dolusu (yada su ısıtıcı) kaynar su dökün.
Bu işlem hem ıspanağın diriliğini alacak, hemde kaldıysa son kumlarını dökecektir.

Fırında peynirli ıspanak tarifi
Ispanakları elinizle sıkarak fazla suyunu sıkın, karıştırma kabına alın.
İçine ufalanmış beyaz peyniri, unu, kabartma tozunu, yumurtayı, zeytinyağını, tuzunu ekleyin.
Not;
Beyaz peynirin tuz oranını dikkate alarak tuz ekleyin.
İsterseniz karabiber ve kırmızı pul biber de ekleyebilirsiniz.
Bütün malzemeyi iyice karıştırın.

Tepsiyi yağlayıp, çok az unlayın.
İçine hazırladığınız ıspanaklı karışımı döküp, üzerini düzleştirin.

Üst kısmını rendelenmiş kaşar peynir ile kaplayın.

Son olarak kaşarın üzerine ince dilimlediğiniz domatesleri dizin.
Önceden ısıtılmış orta hararette ki (180 derece) fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Cheese spinach in the oven
Piştikten sonra rahat dilimleyebilmek için 10 dakika dinlendirin.
İsterseniz kare, isterseniz üçgen dilimler halinde keserek sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

51 yorum:

  1. Çok güzel bir tarif ellerine sağlık. nefis olmuş sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Vallahi mükemmel arkadaşım bayıldım ıspanak aldığımda ilk olarak bunu yapacağım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim Özgencim, şimdiye kadar yapıp da pişman olan olmadı :)

      Sil
  3. Adsız18:54

    Çok güzel, ellerinize sağlık, bi arkadaşım da içine un yerine iki yufkayı parçalayarak koyuyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yufka fikride güzelmiş, ben yufkayı fırında kabak yaparken kullanıyorum ama eminim ıspanağa da çok yakışır.
      Öneriniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ispanak ve peynir muhteşem bir ikili olmuş. Çok nefis gözüküyor. En yakın zamanda deneyeceğiz. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Adsız15:46

    buna kaşardan önce beşamel sos yapılırmı


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kusura bakmayın sorunuzu geç gördüğüm için cevabım gecikti.
      Elbette kaşarın öncesinde beşamel sos ekleyebilirsiniz.
      Hatta içine eklenen unu eklemeyip, beşamel sosla bütün malzemeyi karıştırıp, üzerine kaşar rendesi serpebilirsiniz.

      Sil
  6. Adsız18:38

    Çok mutisssss

    YanıtlaSil
  7. Adsız18:08

    Gerçekten mutis ve doyurucu tadi var

    YanıtlaSil
  8. Adsız10:08

    Bu tarifi bizimle paylaştığınız için teşekkürler denedim nefis oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Tarifi deneyip, sonucu bildirdiğiniz için bende teşekkür ederim, ellerinize sağlık.

      Sil
  9. Adsız21:40

    Ben yaptim gercekten cok guzel oldu tarif icin ellerinize saglik peyniri 300 den daha fazla koymanizi tavsiye edebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinde ellerinize sağlık, eminim güzel olmuştur.
      Daha fazla peynir ekleme fikrini buradan duyurmuş olalım, isteyen peynir miktarını arttırabilir.

      Sil
  10. Bugün yaptım çok güzel oldu, evdekiler de severek yediler. Herkesin denemesini tavsiye ederim. teşekkürler Muhterem Hanım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyiminizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederim, sizinde ellerinize sağlık.

      Sil
  11. Adsız08:48

    Muhterem Hanım merhaba .Bugün gördüm.Çok güzel özenle hazırlanmış bir blog.Tariflerinizde çok detaylı ve resimlendirmişiniz.Çalışan bir bayan olarak teşekkür ederim.İlk fırsatta tariflerinizden yararlanacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
      Tariflerimi, o yemeği ilk defa yapacaklar için, acemiler için, öğrenciler için, yeni evlenenler için kısaca yemek yapmak isteyen herkes için ayrıntılı resimlerle ve tariflerle vermeye çalışıyorum.

      Sil
  12. Adsız14:08

    180 derecede pisirilrcek tamam ama zamanlamasini nasil ayarliyacagim kac dk. Mesela

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Fırını önceden ısıtırsanız 15 dakika, ısıtmadan soğukken fırına tepsiyi koyarsanız 20 dakika yeterli olacaktır.
      Kolay gelsin.

      Sil
  13. Adsız19:02

    Bende az önce denedim ama yarim kiloya uyarladim. Sicak su kekremsi tadi aliyo ve sonuc superdi esimde cok begendi. Buyuk iki dilim yedik kimildayamiyoruz şiştik. Tarif icin tesekkrler ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Tarifi beğenmenize çok sevindim, ayrıca deneyiminizi yorum yazarak paylaştığınız için teşekkür ederim.
      Sizinde ellerinize sağlık, afiyet olsun :)

      Sil
  14. Adsız18:04

    su anda firinda nefis gorunuyor.

    YanıtlaSil
  15. adsız16:32

    Peynir yerine başka ne koyabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Peynir yerine kavrulmuş kıyma koyabilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil
  16. Adsız18:52

    bugün yaptım. un ve yumurta sayısını azalttım kalorisi daha fazla olmaması için.Ailem çok beğendi Emeginize sağlık ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Eminim güzel olmuştur, ellerinize sağlık.

      Sil
  17. Adsız11:22

    Tesekkurler cok guzel tarif

    YanıtlaSil
  18. Şimdi deneyeceğim bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin, sonucu da yazarsanız sevinirim.

      Sil
  19. Adsız15:59

    ispanak yemeyen bir aileye sahiptim tarifinizi gordum ve hemen mutfaga girdim ve denedim iyikide denemisim tarifiniz bir harika ellerinize saglik tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyiminizi paylaştığınız için ben teşekkür ederim, tarifi beğenmenize sevindim, sizinde ellerinize sağlık.

      Sil
  20. Adsız18:23

    Ben de şuan bu tarife göre her şeyi yaptım ve attım fırına sonucu sabırsızlıkla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık, eminim güzel olmuştur :)

      Sil
  21. Adsız14:24

    Malzeme olarak bugün elimde ıspanak var, tarifi çok beğendim, akşam yemeği için denemeyi düşünüyorum, ınş eşim ve ailem begenirler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Kolay gelsin, İnşallah beğenirler :)

      Sil
  22. Adsız09:15

    elinize sağlık, dün yarım kilo ıspanaktan yaptım, hepsini tek başıma bitirdim :)) fotoğrafta gönderecektim ama nereden gönderileceğini bilmiyorum :) Çok teşekkürler bu güzel tarifiniz için.
    Sevda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevda,
      Tarifi deneyip, sonucu bildirdiğiniz için bende teşekkür ederim, ellerinize sağlık.
      Beğenmenize çok sevindim :)

      Sil
  23. Adsız16:03

    Elinize saglik, bende denedim, kolay ve cok lezzetli bi tarif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Deneyiminizi paylaştığınız, yorumla belirttiğiniz için ben teşekkür ederim, tarifi beğenmenize sevindim, sizinde ellerinize sağlık.

      Sil
  24. Adsız17:17

    Muhterem hanım kolay gelsin elinize ve emeğinize sağılık bende tarifinizi yapacağm yalnız yarım kilo ıspanaktan yapınca un ve kabartma tozunun nekadarını kullanacağız ilginiz için şimdiden çok teşekkürler


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Tarifi yarım kilo ıspanakla yaparsanız;
      1 su bardağı beyaz peynir,
      3 yemek kaşığı un,
      Yarım paket kabartma tozu,
      2 adet yumurta,
      1 çay bardağından biraz az yağ kullanabilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil
  25. Adsız19:05

    Yaglamayi unuttum borcami fırında şu an bir şey olur mu ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Hamur işi veya kek olmadığı için önemli bir şey olmaz.
      Yemek kendi suyunu salacağı için tepsiden yağlanmadığı halde kolay çıkacaktır.
      Ellerinize sağlık.

      Sil
  26. Adsız16:10

    mrb bende şimdi yapmaya başladım bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Eminim çok güzel olacak, ellerinize sağlık :)

      Sil
  27. Adsız15:49

    ıspanak sevmeyen eşim bu tarife bayıldı.az önce yapıp fırına attım.ilk defa oğluma yedirireceğim umarım o da beğenir.çünkü sebze yemekleriyle pek arası yok.tarifiniz çok güzel.teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu içten yorum için teşekkür ederim, İnşallah oğlunuz da çok sever.
      Ellerinize sağlık.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...