18 Temmuz 2013 Perşembe

VİŞNELİ MUFFİN

Muhterem'le Afiyetle
Ramazan'dan önce ki son Cuma semt pazarıma gittim, vişne mevsimi gelmiş tezgahlar şenlenmişti.
Hemen 2 kilo vişne aldım.
Ertesi gün vişne ile ilgilenmeye sabahtan başladım.
Önce çok vaktimi alsa da çekirdeklerini çıkarıp, vişne reçeli yaptım.
Taze asma yaprağından yaprak sarmıştım vişne ile onu da pişirdim.
Ayırdığım vişnenin birazı ile de vişneli muffin  yaptım.
Bol vişneli bir gün oldu, reçeli kavanozlayıp kaldırdım, sarma o gün bitti : )
Muffinler çayımızın yanına eşlik etti.
Tam vişne zamanı iken önümüzde ki günlerde bol bol  vişneli tarifler yayınlarsam hiç şaşırmayın.
Bu arada;
Muffini hazırlarken vişneleri una bulayıp hamurunun içine attım, eğer kekin üzerine yerleştirirseniz vişneleriniz hamurun içinde kalmaz yüzeyinde görünür.
Benimkilerin yüzeyinde kullandığım pembe damla çikolatalar görünüyor.
"Afiyetle Kalın"




VİŞNELİ MUFFİN;
Malzemeler;
3 adet yumurta,
1,5 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı yoğurt,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
2,5-3 su bardağı un,
1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış vişne,
Süslemek için;
Yarım çay bardağı pembe veya çikolatalı damla çikolata,
Yarım poşet krem şanti,
1 çay bardağı soğuk süt.
TARİFİ;
Yumurtaları şeker ile birlikte çırpın.
Yoğurt, sıvı yağ ekleyip iyice karıştırın.
Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek sıvı malzemenin içine ekleyip karıştırın.
Çekirdeklerini çıkardığınız vişneleri  una bulayıp, kek hamurunun içine karıştırın.
Muffin kaplarına (pasta kapsülü) kek hamurundan  2 yemek kaşığı ilave edin.
Üzerlerine isterseniz damla çikolata ya da vişne yerleştirin.
Muffin kaplarını fırın tepsisine dizin.
Önceden ısıtılmış orta hararette ki (180 derece) fırında pişirin.
Pişen muffinlerinizi krem şenti ile süsleyip, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

8 yorum:

  1. ellerine sağlık canım.Bende düşünüyordum vişneleri ne yapsam diye.FİKİR OLDU.

    YanıtlaSil
  2. Ben de anneme diyordum bu hafta bol vişne alıp dolaba atmalı diye. Ama en çok şerbet olcak orası kesin.
    Pek canım istedi muffini. Ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuşlar ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Bende çok severimm yapmayı da yemeyi de :)) ellerine sağlık..

    Hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık canım tam vişnenin zamanı

    YanıtlaSil
  6. Nefis görünüyorlar..Bloğunuzu beğenerek takip ediyorum.Blogda yeniyim.
    Sizi de benim bloğuma mutlaka beklerim.
    http://lezzettaneleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. ablacım ellerine sağlık taze taze alıp bol bol tüketiyoruz hamd olsun :)
    muffınlerın nefiss:)
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Ablacığım çok cici olmuşlar ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...