8 Kasım 2012 Perşembe

KIRMIZI BİBER TARİFLERİ

red pepper
Kırmızı biber ile yapılan tarifler için dosya hazırlamaya karar verdiğimde, kırmızı biberin en bilinen çeşidi olan "kapya biber" tariflerine yer verecektim.
Fakat rengi kırmızı olan diğer çeşitlerini de buraya eklemeye karar verdim.
Kapya biber, bazı yerlerde "çuşka" - "yağ biberi" - "salçalık biber" olarakta biliniyor.
Birde Kaliforniya biberi var ki onun renkleri arasında kırmızının yanı sıra turuncu ve sarı da var.
Bu dosya kırmızı biber çeşitleri ile hazırlanmış yemekler, dolmalar, soslar, salatalar ve çeşitli garnitürlerden oluştu.
İçine kırmızı kapya biber eklediğim pek çok yemeği, mücverleri eklemedim.


KIRMIZI BİBER;
Araştırmalara göre kırmızı biber yeşilden çok daha yararlıdır ve daha fazla besin maddesi içerir. 
Bu sebzeler pişirilebildiği gibi çiğ de yenebilir.
Kırmızı biberin sağlığınıza yararları;
    Kırmızı biber kanserle savaşta en büyük yardımcılarınızdan biridir. İçerisinde bulunan likopen kansere karşı oldukça etkilidir. Prostat, pankreas ve rahim kanseri bu kanser çeşitleri arasındadır.
    Kırmızı biber antioksidan açısından oldukça zengindir ve kalp rahatsızlığı riskini azaltır.
    Kolayca kilo vermenizi sağlar. bu sebzeler vücut sıcaklığını artırır ve oksijen gereksinimi yaratır. Bu sayede kilo vermek daha kolay bir hale gelmektedir.
    Kırmızı biber içerisinde bulunan A vitamini gözlere ve bağışıklık sistemine iyi gelir.
    B vitamini beynin gelişimi için oldukça önemlidir. Vücut metabolizmasını etkiler ve proteinin enerjiye dönüşümüne yardımcı olur.
    E vitamini hücrelerde hasar görülmesini engeller ve bu sayede kanser potansiyelini azaltır.
    Kırmızı biberde C vitamini ve potasyum da bol miktarda bulunur. C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirirken, potasyum kalp krizi riskini azaltır.



kırmızı biberden karnıyarık
 
 
 

5 yorum:

  1. Kırmızı biber bende her yemeğin içine girdiği için ben de herhalde tüm yemekleri yayınlardım
    Hepsi nefis görünüyor
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Muhterem,bu tarifleri görünce kirmizi biber olasim geldi,ellerine saglik arkadasim.Sevgiyle ve dostca kal

    YanıtlaSil
  3. Adsız23:06

    bayıldım ben bu tariflere...
    çok tşkler..
    herbirini pc den çıktı olarak çıkartıcam not aldım bunları
    çok çok çok saoll
    nasıl ne kadar tşk etsem az..
    bayıldımmmm

    YanıtlaSil
  4. Eşim göçmen ve onlarda inanılmaz tüketiliyor bu kırmızı biber..
    Neredeyse tatlısını bile yapıp,yiyecekler..)))
    Benim aram pek iyi değildi ama bende zamanla alıştım.
    Nefiss görünüyorlar.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. tariflerin hepside birbirinden güzeller
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...