5 Ocak 2012 Perşembe

KİVİ REÇELİ

Bu yıl pek çok meyveden reçel yapmak için plan yaptım ama kivi reçeli yapmak hiç aklımdan geçmemişti.
Geçen hafta eşimin yeğenleri bize Abana'dan kivi gönderince, aklıma yine ilk gelen reçel yapmak oldu.
Tabii bunda ertesi gün kahvaltıya misafirimin gelecek olması büyük etken oldu.
Kivilerin geldiği günün ertesinde kahvaltıya misafirlerim gelecekti, önce kivi reçeli yaptım.
Tatlı olarak da Kivili Kümbet Pasta hazırladım.
Kahvaltı masasına ait resimler burada
Bu kivilerin geldiği bahçeyi görmek isterseniz, bakınız; Abana'da Kivi Bahçesi



Reçel yapmak için kivileri çok ufak doğramadım, yarım ay şeklinde dilimledim.
Tat vermesi için, Dr. Oetker'in sıvı vanilyasından 1 küçük tüp kullandım.
Pişerken tencerenin kapağını hafif aralık bıraktım, açık olarak pişirmedim.
Vaktim olmadığı için meyvenin sulanmasını bekleyemedim, 1 su bardağı su kullandım.
İlk defa yaptığım için tadından emin olamadım, iyi olmazsa diyerek az yaptım ama şimdi tadı çok hoşumuza gittiği için "keşke daha çok yapsaydım" diyorum.
"Afiyetle Kalın"

KİVİ REÇELİ;
Malzemeler;
10 adet büyük boy kivi, küçük boysa 12-13 adet kivi,
6 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı su,
1 küçük tüp Dr.Oetker sıvı vanilya,
Yarım limon.
TARİFİ;
Kivilerin kabuğunu soyun ve yarım ay şeklinde dilimleyin.
Üzerine toz şekeri, 1 su bardağı suyu ve sıvı vanilyayı ilave edin.
Kısık ateşte arada bir karıştırarak pişirmeye başlayın.
Not;
Tencerenin kapağını yarım kapatabilirsiniz ama asla tam kapatmayın, reçel hemen taşıyor ve ocaktan reçel temizlemek tam bir kabus oluyor : (
Suyunu biraz çekmesini ve şekerinin koyulaşmasını bekleyin.
Kaynadıkça reçeliniz kıvamını bulmaya başlayacaktır.
Sık sık karştırmayı ihmal etmeyin.
Reçel koyulaşmaya başlayınca 3-4 damla limon suyu sıkın 5-10 dakika daha kaynatıp, ocağı kapatın.

"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Yeni yılın ilk yazısının konusu, geçen yılın son günlerinde kızımla birlikte yaptığımız Eminönü gezisinin resimlerinden oluşuyor, görmek için, bakınız;


15 yorum:

  1. ineboluda otururken bol bol kivi satarlardı..boyları ufak olurdu ama tatları güzel..ellerine sağlık nefis görünüyor.:)))

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık çok leziz ve
    şık sunuma bayıldım sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. yine muhteşem sunumlarınla karşımızdasın ablacım:)
    ellerine sağlık..
    ne hoşş bir lezzet bu böyle..
    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  4. ayy süper olmuş bende deneyeyim hiç aklıma gelmemişti

    YanıtlaSil
  5. Ablacım bayılıyorum senin reçellerine, çok farklı çok nefis görünüyorlar. Ellerine sağlık. Hiç tatmadım daha önce, deneyeceğim inşallah. Sevgilerimle...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  6. Yeşil renkte ayrı bir güzel görünüyor ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  7. bende evdeki bol miktarda bulunan kivileri nasıl değerlendireceğimi düşünüyorum işte buldum:)
    teşekkürler
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Açıkçası ilk kez kivi reçeli tarifi gördüm.Görüntüsü çok güzel eminim tadıda güzeldir..ellerine sağlık canım afiyet olsun sizlere.

    YanıtlaSil
  9. Canım kivi reçeli yedim ama yapmadım, paylaşımına teşekkürler, denemek isterim.Ellerine sağlık, öptüm....

    YanıtlaSil
  10. İlk defa gördüm ve nefis görünüyor. Reçelin her türlüsüne hayır diyemem ama kivi de iştah açıcı görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. canim ellerine emeklerine saglik cpk güzel görünüyor .

    YanıtlaSil
  12. Adsız23:11

    Kivi reçeli değişik bir reçelmiş. Hiç aklıma gelmezdi kividen reçel yapmak doğrusu. Fikrine ve emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık kivili olsun da ne olursa olsun bayılırım...

    YanıtlaSil
  14. Adsız09:54

    Sevgili Muhterem hnm, sizin kahvaltı masasındaki kivi reçeli yeşil ancak tarifteki sarımsı. Ben bu reçeli 3 kez yaptım ve 3 ü de sarımsı oldu. Kivinin yeşil rengini hiç tutturamadım. Ancak uzun zaman önce yemyesil bir kivi reçeli yemiştim. Tabi nasıl yaptıklarını bilmiyorum. Sitenizi beğeniyle takip ediyorum. Bu konu ile ilgili herhangi bir bilgiye ulaşırsanız ve paylaşırsanız sevinirim. Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Çok dikkatlisiniz, sizi tebrik ediyorum.
      Kivi reçelini ilk yaptığım zaman doğal hali ile pişirdim, bu resimler ve tarif ilk kivi reçelime ait.
      Bu yıl yaptığım kivi reçeline çok az yeşil gıda boyası ekledim, o yüzden rengi daha canlı ve yeşil görünüyor.
      En son yayınladığım kahvaltı masasında ki reçel, bu yılın içinde gıda boyası olan reçeline ait.
      Bu arada, unutmadan hatırlatayım, bazı yerlerde yeşil rengi elde etmek için ıspanak suyu kullanıyorlarmış.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...