24 Mayıs 2011 Salı

SPAGETTİ HAVUÇ

Geçen hafta bir blog yazarının başına gelebilecek en kötü olaylardan biri benimde başıma geldi, Notbook'um kaydedilmemiş resimlerim ve arşivimle birlikte çöktü : (
Ben çektiğim resimleri cd'ye kaydetmeden asla fotoğraf makinesinden silmem, hepsi cd'ye kayıtlıdır.
Geçen ay İstanbul'da lale mevsimi olduğu için çok fazla resim çektim ve hiç birini cd'ye kayıt etmeye fırsat bulamadım.
Fotoğraf makinesinde 2.500'e yakın resim vardı.
Çarşamba günü kızımın okulunda Bahar şenliği vardı "anne makine bugün bana lazım ama çok dolu n'olur silelim, hemen kayıt ederiz 1 günde notbook çökmez ya!" dedi.
Bende kabul ettim.
Resimleri cd'ye kaydetmeden "nasıl olsa notbook'ta var" diye düşünerek fotoğraf makinesinden sildim.
Notbook çökünce yaşadığım stresi anlatamam.
Yemek blogumda yayınladığım resimleri farklı bir fotoğraf makinesi ile çektiğim için onlar duruyordu ama son aylarda çektiğim gezi resimlerimin hepsi birden yok olmuştu.
Bir yemeği tekrar pişirip, resmini çekebilirsiniz ama çiçekleri belli zamanlarda açan erguvanları tekrar göremezsiniz, lalelerle dolu bir Emirgan'ı 1 yıldan önce göremezsiniz.
Neyseki korktuğum başıma gelmedi, notbook'a format atılmadan önce resimlerimi, müzikleri ve bütün belgeleri kurtarmayı başardılar.
Bunun için Yunus'a ayrıca çok teşekkür ediyorum.
Ve bu konuda son sözümü söylüyorum;
"Asla kurallarınızdan taviz vermeyin, resimlerinizi bir yere kaydetmeden makineden silmeyin"


Konumuza dönersek, havucu az zeytinyağı ile kavurup, sarımsaklı yoğurt ile yemeyi çok seviyorum.
Havucun kendine has tadı-nişastası, kavurma sırasında şekerliymiş gibi karamelize oluyor.
Bugüne kadar rendeleyerek, yada dilimleyerek pişirdim.
Geçenlerde sebze soyucu ile şerit şerit keserek hazırladım.
Hem kolay pişti, hemde görünümü farklı oldu.
Bu şekilde kabak ile hazırlanan kabak sıyırma tarifi var, yaz aylarında bu tarifi kabak ile yapmaya devam edeceğim.
"Afiyetle Kalın"


SPAGETTİ HAVUÇ;
Malzemeler;
5-6 adet büyük boy havuç,
Zeytinyağı, tuz.
Üzerine;
2-3 diş sarımsak,
2 su bardağı yoğurt.
TARİFİ;
Havuçları yıkayın, dış kısmını kazıyın.


*Sebze soyucu
Sebzelerin kabuklarını soymak için kullandığımız aparatla havucu şerit şerit kesin.
Hazırladığınız havuç şeritlerini tuzunu da ilave ederek zeytinyağında kavurun.


Kavrulan havuçları soğuduktan sonra servis tabağına alın.
Üzerine sarımsaklı yoğurt dökün, isterseniz salçalı sos dökebilirsiniz, ben havucu kavurduğum yağdan 1-2 kaşık ekledim.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Gezi sayfamda çöküşten nasibini aldı, güncel yazıların tarihi kaymış oldu.
Erguvanlarla ilgili hazırladığım yazı 1 hafta gecikmiş oldu.
Şu anda pek çok erguvan çiçeklerini döktü, yapraklanmaya başladı, o yüzden yazının başlığı anlamını yitirdi.
Bakınız; Muhterem'le Geziye-İstanbul'da Erguvan Zamanı-1.Bölüm

13 yorum:

  1. Merhaba Muhterem Hanım,
    Yazının sonuna kadar gelinceye dek kaşlarım çatık bir şekilde okudum. Sonunda kurtarıldığını okuyunca ohhh dedim:) İnsan sona yazarmı böyle bir şeyi?? :) Bu arada havuçlar davet sofraları için sunum açısından çok hoş olmuş. Süper fikir ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine ve yüreğine sağlık
    harika olmuş öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Adsız14:34

    geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız bende dersimi çıkarttım burdan, cd ye aktarmam gereken önemli resimlerim var ihmal ediyordum acilen hemen aktarayım .havuçlar şekil itibarıyla hoş olmuş kabaklı tarifide merakla bekliyorum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun canım gerçekten çok kötü bir durum:))
    salata süper ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Adsız20:33

    Sebze soyucusunun fotosunu koyabilir misiniz? Insallah bir yuk olmaz bu dedigim :)
    Gecmis olsun bu arada..
    Yurtdisinda bir istanbullu olarak erguvan fotograflari icin ayrica tesekkur ederim..

    Betul

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun Muhterem ablacığım,o durumu ben de yaşadım..
    Ahh ne üzüntü verici bir olay,seni çok iyi anlıyorum...
    Sağlık olsun demekten başka söylenecek söz yok galiba,Rabbim hayırlı ömürler versin de,inşAllah yeni resimler çekip,bizlerle paylaş..:)
    Havuçlar da çok güzel gözüküyor,ellerine sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Güzel fikir muhteremcigim...Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  8. Adsız23:05

    Havucun kavrulmuş ya da haşlanmış hali eşimin oldukça hoşuna gider. Ben hep rendeleyerek kavururum ama bu şekilde daha güzel bir görünütü olmuş. Ellerine sağlık. Hayırlı geceler.

    YanıtlaSil
  9. ah ablacım geçmiş olsun:)
    tahmin ederim nasıl bir şoktur:)
    spagetti havuç gece vakti pek hoşuma gitti doğrusu:)
    ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Muhterem benimde geçen yıl aynı şey başıma geldi ve resimleri kurtaramadık. Yüzlerce resim kayboldu:( İnsan emeğine acıyor tabi. Bende artık cd ye kaydediyorum.
    Bu salatayı bende çok severim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. oy cok cok gecmis olsun! ama kurtarabildiginize cok mutlu oldum sizin adiniza!

    spaghetti havuc cok farkli bir sunum olmus.. cok hos görünüyor! ellerine saglik..sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Ellerine saglik canim afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  13. Betül'e;
    Sevgili Betül,
    İsteğin üzerine sebze soyucusunun resmini sayfaya ekledim.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...