25 Nisan 2011 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI

Muhterem'le AfiyetleYer elması yamru yumru görüntüsü ile pek dikkat çekmez.
Sadece görüntüsü yüzünden bile tercih edilmeyebilir.
Açıkçası yer elmasına karşı benimde ön yargılarım vardı.
Fakat kızkardeşim özellikle zeytinyağlısının çok güzel olduğunu anlattıkça "artık bu sebzeyi denemenin vaktidir" deyip, zeytinyağlı olarak pişirdim.
Yer elmalarını seçerken (soyarken beni çok uğraştırsa da) küçük boylarını tercih ettim.
Elma dilimi şeklinde doğradım.
Bu yıl kış sebzelerinde (özellikle kerevizde) kullandığım portakal suyunu yer elmasında da kullandım.
Malzemelerde ki havuç ve portakal suyu yüzünden kesme şeker kullanmadım.
2 kaşık pirinç ekledim, zeytinyağını da sızma kullanınca (bana göre) nefis bir tat ortaya çıktı.
Yer elmasına artık hakkını veriyorum ve bundan sonra daha çok pişiriyorum : )
"Afiyetle Kalın"
Jerusalem artichoke
Yer Elması Hakkında Bilgiler; 
Orijinal İsimleri: Helianthus tuberosus, Jerusalem artichoke, Topinambour
Yer elması: 
Parlak sarı renkte çiçekler açan ve toprak altında patatese benzer yumruları olan bir sebze türüdür. 
Besleyici bir sebze olan Yer Elması, A ve C vitaminleri ile kalsiyum, demir ve fosfor mineralleri açısından zengindir.
Yer Elmasının Faydaları; 
* Cildi güzelleştirir.  
* Basur memelerine faydalıdır.  
* Şeker hastaları için faydalıdır.  
* Vücut direncini artırır. Besleyicidir.  
* Safra gelişini artırır. Kabızlığı giderir.  
* Bol idrar söktürür.  
*Müshil etkisi vardır.  
* İçerdiği besin değerleri ile kansızlığa iyi gelir.  
* Cildin daha parlak ve güzel görünmesini sağlar.  
* Böbreklerin ve pankreasın düzenli çalışmasını sağlar. 
* Göğsü yumuşatır ve öksürüğü keser.  
* Romatizma, nikris ve mafsal ağrılarında şikayetleri azaltır.
* Anne sütünü arttırmaya yardımcı olan yer elması emziren anneler için de faydalıdır.  
* Zayıflamak için diyet yapanların tercih edebileceği yer elması doyurucu ve kalorisi düşüktür.
Yer Elması Nasıl Kullanılır?  
Yer Elmasının kökü haşlanarak yemeği yapılır. 
Suyu ile saçlar yıkanırsa saç diplerini kuvvetlendirir.  
Ezilip lapa haline getirildikten sonra şişliklerin üzerine konursa faydası görülür. 
Besin değerleri yüksek, kalorisi düşük bir besin olduğu için diyet yapanlar kullanabilir.

ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI;
Malzemeler;
1 kilo yer elması,
1 adet kuru soğan,
1 adet havuç,
2 adet portakal,
2 yemek kaşığı pirinç,
Yarım çay bardağı sızma zeytinyağ,
Tuz.
TARİFİ;
Yer elmalarını soyup, küçük boysa elma dilimi şeklinde doğrayın, suyun içinde bekletin.
Soğanı küçük küçük doğrayıp, zeytinyağında pişirin.
İçine yer elmasını, temizleyip doğradığınız havucu, pirinci ve tuzunu ekleyin.
Portakalları kesip, suyunu yemeğin içine sıkın.
Kısık ateşte ağır ağır pişirin.
Soğuduktan sonra servis yapın.
"Afiyet Olsun"

8 yorum:

  1. hiç denemedim nasıl birşey bilmiyorum ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Muhteremciğim eline sağlık ben hiç pişirmedim ama çiğ olarak soyup çıtır çıtır yemeye bayılırım afiyetle:)
    sevgiler arkadaşım

    YanıtlaSil
  3. hiç denemedim ama denemek gerek ne kadar çok faydası varmış eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çoks everim ve sık yaparım.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Yer elmasını küçükken çok yerdim tadını unutmadım desem yalan olur.Ellerine sağlık canım.Çok nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Adsız00:30

    Yer elmasını hiç alıp pişirmedim. Bu kadar faydası olduğunu da bilmiyordum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. her bırı bırbırınden guzel.vakıt buldukca kahvemı alıp gezıcem blogunuzu ..ızlmeyede aldım tabııkı.sevgıler zyenp

    YanıtlaSil
  8. Adsız23:12

    hemen denemek istiyorum:)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...