10 Aralık 2010 Cuma

TAM BUĞDAY UNU İLE ÇİÇEK EKMEK

Çocukluğumda rahmetli anneannem köyden esmer un gönderirdi.
Annem kulaklı makarna, kesme makarna, tepsi ekmeği gibi hamur işleri yaparak unu değerlendirirdi.
Unun rengi esmer olduğu için, biz o una "köy unu", beyaz una "İstanbul unu" derdik.
Açıkçası çocuk aklımızla beyaz unu tercih ederdik.
Meğer aslında sağlıklı olan esmer olan tam buğday unuymuş.
Şimdi marketlerden daha fazla para ödeyip, sağlıklı olduğu için rafine edilmemiş doğal ürünler aldıkça aklıma hep çocukluğumda yaşadığım bu olay gelir.
Bu ekmekte kullandığım tam buğday ununu İstanbul Halk Ekmek büfesinden aldım.
İçinde ki kepek miktarı diğer tam buğday unlarına göre daha fazla.

Çiçek ekmek tarifinde 1 bardak tam buğday unu kullanılmış, ben hepsini tam buğday unu olarak kullandım.
En kısa zamanda birde beyaz un kullanarak çiçek ekmek yapmak istiyorum.
Sıcak sıcak fırından yeni çıkmış bir ekmeğin tereyağı ile buluşması ise kaçınılmazdı : )
"Afiyetle Kalın"


TAM BUĞDAY UNU İLE ÇİÇEK EKMEK;  
Malzemeler;
5 su bardağı tam buğday unu veya beyaz un,
1 su bardağı ılık süt,
Yarım su bardağı su,
1 yemek kaşığı toz şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 tatlı kaşığı tereyağı,
3 yemek kaşığı sıvı yağ,
1 küçük paket (40 gram) maya,
Üzeri için;
Biraz sıvıyağ, susam veya çörek otu.


TARİFİ;
Mayayı ılık süt ve su ile birlikte bir kabın içinde eritin.
Maya kabarıp, aktifleşince içine, üzeri için olan malzemeler hariç, diğer malzemeleri ekleyin.
Unu yavaş yavaş ekleyip, özlü bir hamur oluncaya kadar yoğurun.
Hazırladığınız ekmek hamurunun üzerini örterek sıcak ortamda kabarmasını bekleyin.
Hemen hemen 1 saat içinde iki katına çıkan hamuru, iri mandalina büyüklüğünde 8 yada 9 parça halinde yuvarlayın.
Hazırladığınız yuvarlakları yağlayıp, un serptiğiniz tepsiye çiçek şeklinde dizin.
Ben büyük boy yuvarlak Borcam tepsi kullandım.
Not;
Yuvarlak hamurları birleştirmenize gerek yok, mayalanıp kabarınca kendiliğinden birleşiyor.


Tepsiye dizdiğiniz hamurları 15-20 dakika bekleterek mayalandırın.


Mayalanıp, kabaran hamurların üzerine biraz sıvıyağ sürüp, çörek otu veya susam serpin.
Önceden ısıttığınız orta dereceli fırında pişirin.
Fırından çıkınca üzerini bezle örtün, fazla soğumadan sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

13 yorum:

  1. Bende ekmek makinesi aldım, evde ekmeği kendim yapayım diye ama ne yazıkki beyaz una damak tadımız o kadar alışmışki evde kimse yemek istemedi,eline sağlık çiçek ekmeğin çok güzel göünüyor

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım nefis olmuş... Afiyet şeker olsun...

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Tam bir şifa deposu olmuş ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. ablacımm bende de var papatya ekmek tarifi dur bende onu ekleyeyimm:))
    ellerine emeklerine sağlık..
    harikasın ablamm..
    buralarda köylüler hala istanbul unu diyolar beyaz una:))
    buğday verip esmer un alıyolar değirmenden en sağlıklısını yapıyorlar:))

    YanıtlaSil
  5. Canım ne kadar güzel olmuş ekmeğin misler gibi ellerin dert görmesin öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Senin maharetin annenden geliyor demek ki :)
    Un ile makarnalar yapanın annenin ellerinden öpüyorum öncelikle..
    Ekmeğin de harika gözüküyor..
    Tam buğday unu ile ekmek denemedim ama yapmak kaçınılmaz oldu artık.:)
    Afiyet şifa olsun..
    Sağlıklı mutlu haftasonları diliyorum..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık çok sağlıklı bir ekmek olmuş afiyet olsun

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık.. nefis bir ekmek.. bende küçükken sizin gibi düşünürdüm yazınız beni gülümsetti:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Mis gibi ekmek kokusu buraya kadar geldi.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili kardeşim ziyaretin ve içten yorumun için çok teşekkürler Bizde çocukken sizin gibi beyaz ekmek istiyorduk annem de zaman zaman evde yapardı ekmeği severek yemezdik ama şimdi o mis gibi ekmekler burnumda tütüyor bende bazen ekmek makinesinde ekmek yaparken bu unu kullanıyorum ellerinize sağlık her tarifiniz gibi ekmeklerde nefis görünüyor sevgilerimle hayırlı pazarlar

    YanıtlaSil
  11. Muhterem ablacığım,ellerine,gönlüne sağlık.Ne güzel anlatıyorsun.Bir annenin şefkatli elleri ile yavruları için makarna kestiği sahneler,gözlerimin önüne geldi sanki.İçim sıcacık oldu :)
    Papatya ekmek çok hoş görünüyor,bilhassa ikinci kare fevkalede. (ilk yaptığım ekmek şeklidir:) Afiyet,bal,şeker olsun sizlere.Kalbi sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. selam ekmek harika olmuş,ellerine sağlık tadanlara afiyet şıfa olsun. eminim ekmeğin kokusu evin hertarafını sarmışdır, kahvaltıda evde yapılmış ekmek gibisi yok bence, sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Adsız16:51

    ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.sevgili editör tam bugday ile yapılan bütün ekmekler mükemmel olur.bende balıkesir dursunbey ilçesinde karadeğirmende tam bugday unu üretimi yapıyorum.türkiyenin her yerine ürettiğim unlarımı gönderiyorum.şu an tam bugday ununa talep oldukça fazla.sevgili editör ben bir üreticiyim.sitenizden tam buğday unu veyaçavdar unu isteyen üyelerizede seve seve yardımcı olurum.unlarım tamamen dogal ve katkısızdır.tel:05356782485.saygılarımla halil ayar

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...