28 Temmuz 2010 Çarşamba

EBRULİ KEK

Muhterem'le AfiyetleYıllar önce bu kadar çok televizyon kanalı yokken gazeteler televizyon eki verirdi.
Milliyet gazetesi de her Cumartesi oldukça kapsamlı güzel bir televizyon eki veriyordu.
Derginin en son sayfasında yemek tarifleri olurdu.
O sayfaları koparıp, kendime ayrıca bir kitapçık hazırlamıştım.
Bu tarifi o zaman bu ekten öğrenmiş ve hemen denemiştim.
İçindeki kakaonun nasıl böyle şekil aldığını misafirlerim merak edip, sorarlardı.
Şimdi bu tarif "zebra kek" olarak sık sık bloglarda yer alıyor.
Açıkçası zebra kek olarak daha haşmetli ve güzel görünüyor.
Misafirim az olduğu zaman yada kendimize yetecek kadar az miktarda kek yapacağım zaman baton kek kalıbı ile bu keki yapıyorum.
Kek hamurunu kaşık yada kepçe ile kalıba dökmeniz hârelerin kalınlığını belirleyecektir.
Ben kaşıkla döktüğüm için daha ince çizgiler halinde oluyor.
"Afiyetle Kalın"



EBRULİ KEK;
Malzemeler;
3 adet yumurta,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı süt,
1 su bardağı toz şeker,
3-3,5 su bardağı un,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
2 yemek kaşığı kakao,
Kek kalıbını yağlamak için çok az margarin.
Sos için;
1 paket çikolatalı sos,
2 su bardağı süt,
Süslemek için;
2 yemek kaşığı hindistan cevizi.

EBRULİ KEK TARİFİ;
Yumurtaları ve şekeri çırpın.
Sütü ve sıvıyağı ekleyip, karıştırın.
Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyin ve karıştırın.
Un için 3- 3 buçuk bardak diye ölçü verdim fakat yumurtanızın boyutuna, kullandığınız su bardağının büyüklüğüne bağlı olarak bu miktar değişebilir.
Kek hamurunuz sert olmayan akıcı kıvamda olmalıdır.
Kek hamurunun yarısına kakao ekleyip, iyice çırpın.
Kek kalıbınızı margarin ile yağlayıp, hafif unlayın.

Kalıbın içine, kaşık yada küçük bir kepçe yardımı ile birbirinin üzerine gelecek şekilde 1 sade hamur, 1 kakaolu hamur olarak kek hamurunu yerleştirin.

Önceden ısıtılmış ama kızgın olmayan düşük ısıda ki fırında kapağını hiç açmadan pişirin.
Pişmesine yakın kürdan yardımı ile pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.

Pişen keki kalıbında soğuttuktan sonra servis tabağına çıkarın.
Keki sade olarak ta tüketebilirsiniz.
Sos için;
Çikolatalı sosu süt ile birlikte pişirip, karıştırarak soğutun.
Kekin üzerine sosu dökün.
Üzerini hindistan cevizi ile süsleyip, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

Bu zebra keki, kızkardeşim Tuğba'da yemiş ve resimlerini çekmiştim.
Ebruli kek hazırlama yöntemini, yuvarlak kek kalıbı kullanarak hazırlayabilir, zebra kek yapabilirsiniz.
Resimli anlatımı ile zebra kek tarifi👉BURADA

19 yorum:

  1. ellerine sağlık muhteremcim,çok nefis bir kek sende hakkını vermişsin doğrusu.

    YanıtlaSil
  2. Muhterem hanım, süper güzel olmuş. Ellerinize,emeğinize sağlık. Tüm kek çeşitlerini ailece çok severiz.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. Her iki şekilde muhteşem görünüyor elinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ellerinize sağlık Muhterem Hanım..
    Ebruli kek veya zebra kek tüm bloglarda gerçekten ama hiç denemedim ben yapmayı.. tarifinizle denemek isterim:))
    paylaşımınız harika..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık muhteşem görü
    nüyor öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık ablacığım.zebra keki hep denemek istiyordum ama hafızamdan çıkmış gitmiş.unutmuştum yani...senin ebruli pek şık olmuş ama ben de yuvarlak kalıp var zebrayı deneyeyim ben de.emeğine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.çok öptüm.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Tuğba'nın da senin de ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor ben de çok severim bu keki ....
    Keksiz çay olmaz çaysız kek olmaz :)
    ama uzun kabıba hiç dökmemiştim değişik olmuş........

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık muhteşem bir kek olmuş hiç denemedim ama denemeye karar verdim ....

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık kekin görüntüsü muhteşem olmuş gerçekten lezzetide eminim öyledir

    YanıtlaSil
  11. Cok zarif görüntüler. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım ,bir fincan kahve ile nefis bir arkadaş olur :)

    YanıtlaSil
  13. nefis görünüyor,ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Kek nefis görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. gülşah14:50

    ikinci fotoda ki kekin tarifini ve kaç cmlik bir kalıp veya tepside yaptığını öğrenebilirmiyiz acaba,çok güzel kabarmış ve tam kıvamında görünüyor,yuvarlak olan zebra kek,çok sevinirim

    YanıtlaSil
  16. Sevgili Gülşah,
    İki kekin de yapılışı aynı sadece ölçülerde biraz faklılık var.
    Yuvarlak zebra kekin malzeme listesini veriyorum, yapılışı için diğerinin yapım aşamalarını takip edebilirsin.
    Malzemeler;
    4 adet yumurta,
    1 su bardağı sıvı yağ,
    1.5 su bardağı toz şeker,
    1 su bardağı süt,
    1 Paket kabartma tozu,
    1 Paket vanilya,
    3,5 veya 4 su bardağı un,
    3 yemek kaşığı kakao,
    Üzeri için;
    Çikolata sos.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  17. Adsız23:45

    Kek muhteşem görünüyor.yarın sabah ilk işim tarifi denemek olacak.ellerinizle sağlık

    YanıtlaSil
  18. Adsız16:51

    SONGÜL GİRGİN

    İyi Akşamlar Muhterem Hanım, öncelikle tarifleriniz çok güzel, benim bir sorum olacaktı,bu tarifte kullandığınız borcam nereden aldınız, ben Karadeniz Ereğli de çok aradım ve bulamadım.cevap verirseniz çok sevinirim, Mutlu Yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Songül,
      Bu tarifte kullandığım Borcam'ı züccaciye mağazasından almıştım.
      Hediyelik eşya satan Japon pazarı gibi dükkanlarda da bulunabiliyor.
      Borcam ürünleri satan mağazalarda bu modelide oluyor ama belki çok tercih edilmediği için bazı mağazalar bu modeli getirmiyordur.
      Mutlu yılar...

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...