16 Mayıs 2010 Pazar

BENEKLİ (KİVİLİ) CHEESECAKE

YAMAN ETKİNLİK=CHEESECAKE ŞÖLENİ
Yaman etkinliğimizin bu ay ki konusu cheesecake.
Ev sahibimiz, Eya's Cookies blogunun sahibi olan Zehra Hanım.
Zehra'ya kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.




Ben bu etkinlikten önce hiç cheesecake yapmamıştım.
Merak ediyordum ama ya tutmazsa diye hep erteliyordum.
Etkinlik vesile oldu, ilk cheesecake'mi yapmış oldum.
Artık gelsin limonlu-çilekli vb. cheseecake'ler, hepsini tek tek deneyeceğim : )


Notlar;
*Aslında kivi ile klasik bir cheesecake yapacaktım, sonradan kivinin siyah çekirdekleri ile uyumlu olsun diye kremasına haşhaş tohumlarından ekleyince "benekli cheesecake" ismini almış oldu.
*Hemen hemen her tarifte 2 peket labne peyniri yazıyordu, ben ne olur ne olmaz diyerek 3 paket aldım.
Keşke 4 paket alsaymışım, benim dikkat etmediğim konu kelepçeli kalıbımın 25 cm olmasıydı.
Kalıbımın büyük olması yüzünden umduğumdan daha ince bir cheesecake oldu.
*Cheesecake ki öğleden sonra hazırladım, 1 gece bekletip, ertesi gün sabahtan üzerini hazırlayıp, birazda buzdolabında beklettikten sonra servis yaptım.
*Üzerinde ki kivi püresini tart jölesi ile karıştırdım ama canlı bir renk için elmalı-kivili jöle ile çok daha güzel bir renk ortaya çıkar.
"Afiyetle Kalın"


BENEKLİ CHEESECAKE;
Malzemeler;
25 cm'lik kelepçeli kalıp için;
Tabanı için;
2 paket Eti Burçak bisküvi,
125 gram tereyağ,
1 yemek kaşığı tarçın.
Kreması için;
4 adet yumurta,
1 küçük paket krema (200 gram)
1 su bardağı un,
1 su bardağı toz şeker,
4 paket 250 gramlık labne peyniri,
1 küçük tüp Dr. Oetker vanilya esansı,
1 küçük tüp Dr. Oetker limon esansı,
2 yemek kaşığı haşhaş tohumu.
Üzeri için;
4 adet kivi,
1 küçük paket tart jölesi,
2 yemek kaşığı toz şeker,
Süslemesi için;
2-3 adet kivi ve nane yaprakları.

İlk kez yapacak olanlar için yapım aşamasının tek tek resimlerini çektim.

cheesecake resimli tarifi
BENEKLİ (KİVİLİ) CHEESECAKE TARİFİ;
Burçak bisküvileri robotta un haline gelinceye kadar çekin.
İçine tereyağ ve tarçın ekleyip, yoğurun.


Kelepçeli kalıbın dibine hazırladığınız karışımı bastırarak yerleştirin.


Kremasını hazırlamak için;
Kremayı, labne peynirini karıştırın.
Tek tek yumurtaları ekleyerek her seferinde tekrar karıştırın.
Diğer krema malzemelerini ekleyerek karıştırın.


Kelepçeli kalıbın altını ve yan tarafını alüminyum folyo ile sarın.
Kremayı kalıbın dibindeki bisküvili bölümün üzerine dökün.
Kalıbı başka bir tepsinin içine yerleştirin.
Tepsinin içine yarıya kadar su doldurun.


Önceden ısıttığınız düşük ısıda ki fırında tahminen 1 saat pişirin.
Pişme sırasında fırının kapağını açmayın.
Piştiği zaman fırının içinde soğutun.


Vaktim olduğu için fırından çıktıktan sonra 1 gece beklettim.


Kivileri soyup, ortasında ki ağaçsı bölümü çıkarın ve robottta püre haline getirin.
Tart jölesini 3 çay bardağı su ve 2 yemek kaşığı toz şeker ile pişirin.


Jöleyi donmadan karıştıra karıştıra soğutun.
Kivi püresini jöleye ekleyin.


Hazırladığınız karışımı cheesecake'in üzerine yayın.
Buzdolabında 2-3 saat bekletin.
Islattığınız bir bıçağı kalıpla cheseecake arasından geçirerek yapışıklıkları açın, kalıptan çıkarın.


Servisten önce kivi dilimleri ve nane yaprakları ile süsleyip, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

20 yorum:

  1. Muhteremcim öncelikle ödül için çok çok teşekkür ederim canım hatırlanmış olmanın verdiği mutluluk tarif edilemez:)
    Ben de şimdiye kadar hiç cheesecake hazırlamadım:) kısmet bakalım hangi gün olacak.
    Senin hazırladığın çok nefis gözüküyor her zaman olduğu gibi
    ellerine sağlık canım..
    mutlu pazarlar diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Ahudulu olanı tavsiye ederim. Benim ilk cheescake korkularımı kıran tarifdir kendisi:)

    Yalnız malzeme listesine labneyi yazmamışsın canım.


    Ellerine sağlık, yerim ben bu benekliyi:)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık harika olmuş bende limonlu yapacağım ama bir türlü fırsat olamdı...

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık kivili harika olmuştur hımm süper gözüküyor....

    YanıtlaSil
  5. Ellerine saglik cok guzel gorunuyor
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım çok hoş görünüyor..

    YanıtlaSil
  7. Muhterem Hanım süper bir görüntü.Bana daha önce yazdığınız yorumda cheesecake yapmadığınızı yazmıştınız ilk defa yaptığınız böyle harika ise ben diğerlerinide bekliyorum. Bende dün karadutlu yaptım önümüzdeki günlerde yayınlayacağım. Emeklerinize sağlık nasıl harika görünüyor anlatamam.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Canım; yine süper birşey yapmışsın,anlatım ve resimlerde çok hoş, ellerine kollarına sağlık,yiyenlere afiyet olsun.Sevgi ile öpüyorum.....

    YanıtlaSil
  9. Canim ellerine emeklerine saglik tek kelime harika görünüyor.Afiyet seker olsun.

    YanıtlaSil
  10. Canım benim senin ellerinden aksi müm
    künmü.Muhteşem olmuş tam bir chessca
    ke şaheseri.Ellerine,emeğine sağlık
    çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  11. Ellerinize saglik.... Cok degisik olmus.... EMinim cok ta lezzetlidir... Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

    YanıtlaSil
  12. Muhterem hanım ben de hiç cheesecake yapmadım ama öyle güzel anlatmışsıız ki yapmak istedim şimdi. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık canım benim güzel bir hafta diliyorum.çok öptüm.sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. MERHABA MUHTEREM HANIM BENİ MERAK EDİP YORUM BIRAKMIŞSINIZ ÇOK ŞÜKÜR KÖTÜ BİRŞEY YOK BU ARA SPORA GİDİYORUM BİR YANDANDA DİYET YAPMAYA ÇALIŞIYORUM O YÜZDEN PEK BİR ŞEY YAPIP EKLEYEMEDİM ONUN İÇİN SAYFAMIDA GÜNCELEYEMEDİM CHEESECAKE NEFİZ GÖRÜNÜYOR BENDE HİÇ DENEMEDİM KİVİYE BAYILIRIM KEŞKE ÇÖYLE KÜÇÜK BİR DİLİM TATMA ŞANSIM OLSAYDI

    AH AH...

    YanıtlaSil
  16. çok hoş bir görüntü. elinize sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Adsız16:56

    Chaplin cafe(BURCU)

    Hiç kivili cheesecake görmemiştim daha önce.Çok yaratıcı olmuş bravo valla.Benekli benekli :P
    Limonlu fırın cheesecake mutlaka dene.üzerine çilek-frambuaz vs sosu ile süper olur :) Gerçi ben normalde hep sossuz yerim.
    Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  18. Adsız17:02

    pasasofram.blogcu

    cok güzel olmus ellerinize saglik canim cokda canim cekti:)
    size bir sorum olacak 4 paket labne peyniri diyorsunuz acaba bu kac gr. oluyor
    ben almanyada oldugum icin heryerde nekadarlar bilmiyorum, burada 500grlik ,birde 250 grlik var cevap yazarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Merhaba,
      Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.
      Sorunuzdan sonra labne peynirinin ölçüsünü vermediğimi fark ettim.
      Burada da 250 ve 500 gramlık paketler var.
      Ben 250 gramlık olandan 4 adet kullandım.
      500 gramlıktan 2 adet kullanabilirsiniz.
      Bu arada bu ölçüler 25 santimlik büyük bir kelepçeli kalıp için,
      daha küçük kalıplar için daha az malzeme kullanabilirsiniz.
      Kolay gelsin.

      Sil
    2. Adsız17:06

      pasasofram.blogcu

      slm burda ve bloguma ugrayip cevap yazdiginiz icin cok tsk.ediyorum gercekten beni sevindirdiniz. ilk firsatta bunu deniyecem, camimizde kermesimiz var beklide orya yaparim cok güzel cünkü:) sevgilerimi birakiyorum

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...