9 Nisan 2010 Cuma

HAVUÇ SOTE

Havucu rendeleyip, kavurup, sarımsaklı yoğurtla salatasını yapıyordum.
Bakınız; Yoğurtlu Havuç Salatası
Bu kış ise hep bu şekilde, dilimleyip, yüksek ısıda yağda kavurup, üzerine sarımsaklı yoğurt dökerek hazırladım.
Havuç yüksek ısıda pişerken içinde ki şekeri karamelize oluyor.
Sarımsaklı yoğurt ise bu lezzete lezzet katıyor.
"Afiyetle Kalın"
HAVUÇ SOTE;
Malzemeler;
Yarım kilo körpe havuç,
Yarım çay bardağı riviera zeytinyağı,
Tuz, kırmızı pul biber,
2 su bardağı yoğurt,
3 diş sarımsak.
Tarifi;
Havucun dış kısmını kazıyıp, yıkayın ve kurulayın.
Halka halka veya verev bir şekilde doğrayın.
Teflon tavada yüksek ısıda yağı kızdırıp, havuçları azar azar kavurup, servis tabağına alın.
Havuçları bir seferde eklemeyin, 2-3 seferde azar azar pişirin.
Tuz ilave edin.
Sarımsaklı yoğurdu hazırlayıp, havuçların üzerine dökün.
Havuçları sote yaptığınız, havucun turuncu rengini alan yağdan 2-3 kaşık yoğurdun üzerine dökün.
En son kırmızı pul biber serperek, isterseniz ılık, isterseniz soğuk olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

11 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım nefis olacağından eminim:)

    Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  2. Canım hayırlı cumalar ellerine sağ
    lık enfes olmuş öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor muhteremcim.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. bende bu kış sık sık bu şekilde yaptım:)cok severım havucu..ellerine saglık muhteremcım...
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  5. Çok severim ellerinize sağlık. Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  6. Hmmmm bir davette yemistim....Tadi damagimda kaldi desem yeridir...Demekki yapmanin vakti geldi...Ellerine sahlik

    YanıtlaSil
  7. Hımmmm
    ben de çok severim canım
    hep böyle yaparım üzerine birazda dediğin gibi pul biber..
    Ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
  8. Muhteremciğim tevafuk oldu canım bende önceki gün akşamki misafir soframa aynen böyle havuç ve kabak soteledim yoğurtladım çok beğenildi ellerine sağlık nefis bir aperatif denemeyen varsa mutlaka denesin hayırlı bereketli cumalar canım

    YanıtlaSil
  9. hımm bayılırım havuca bu şekilde bende sık sık yaparım hiç resimlememiştim bende arşivime ekleyeyim izninle :)
    canım afiyet bal olsun ellerin dert görmesin
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. teflon tavada yağsız sotelerseniz zeytinyağını sonradan ekleyebilirsiniz böylelikle zeytin yağının faydası daha iyi olur ellerine sağlık selamlar

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım havucu nasıl olursa olsun yerim :)))

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...