5 Mart 2010 Cuma

YABAN MERSİNLİ KEK

Muhterem'le afiyetleYaban mersini, son yıllarda adını sıkça duyduğumuz bir meyve.
Yaban mersini kurusunu ilk defa geçen yıl annemde gördüm, açıkçası ilk önce vişne kurusu zannettim, annem yaban mersini olduğunu söyleyince "bu göz alıcı rengi olan meyveyi mutlaka keklerde ve tatlılarda kullanmalıyım" diye düşündüm.
İlk icraatım kek yapmak oldu.
Bu güzel meyvenin güzelliğinin yanı sıra pek çok faydası olduğunu da belirtmek isterim.
Sizi, yaban mersini hakkında çok açıklayıcı bir yazı yazan sağlıklı ve helal beslenme ve gıdalarda ki katkı malzemeleri ile ilgili yazdığı yazılarını severek ve güvenerek takip ettiğim Handenur'un sayfası olan Sarmaşık Eczanesi'ne yönlendiriyorum.
"Afiyetle Kalın"




yaban mersini ile kek tarifiKek için kuru yaban mersini kullandım, pişincede o göz alıcı rengini korudu.
Kekin içine ayrıca; Kuru incir, kuru kayısı, portakal kabuğu rendesi ve ceviz ekledim.
Üzerine sürdüğüm krem şantinin renginden çilekli olduğunu düşünebilirsiniz ama değil!
Ben, taze çilek dışında bana şurup içiyormuşum hissi verdiği için, çilek aromalı hiç bir şey yiyemiyorum.
Bu kekte Dr. Oetker'in "Orman Meyveli" krem şantisini kullandım.
İsterseniz krem şanti kullanmayıp, keki sade olarak tüketebilirsiniz.
Not;
Kekin süslemesinde krem şantinin üzerinde kiraz şekerlemesi kullandım.

YABAN MERSİNLİ KEK;
Malzemeler;
4 adet yumurta,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı süt,
1,5 su bardağı toz şeker,
3-3,5 su bardağı un,
2 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 su bardağı yaban mersini kurusu,
6-7 adet kuru kayısı,
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi,
4 adet kuru incir,
1 portakalın rendelenmiş kabukları.
Sos için;
2 çay bardağı süt,
1 paket Dr.Oetker Orman meyveli krem şanti.
Süslemek için;
Kiraz şekeri.


YABAN MERSİNLİ KEK TARİFİ;
Kuru inciri bir kasenin içinde 6-7 dakika suya bastırıp, zar büyüklüğünde doğrayın.
Yukarıda ki resmi çekiyorken incirlerim suyun içindeydi, o yüzden tabakta görünmüyorlar.
Kuru kayısıyı yıkayıp, zar büyüklüğünde doğrayın.
Yaban mersinini yıkayın, küçük olduğu için doğramanıza gerek yok.
Portakalın kabuğunu rendenin ince tarafında rendeleyin.
Ceviz içini iri kalacak şekilde dövün.


Yumurtaları ve şekeri çırpın.
Sütü ve sıvıyağı ekleyip, karıştırın.
Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ekleyin ve karıştırın.
Un için 3- 3 buçuk bardak diye ölçü verdim fakat yumurtanızın boyutuna, kullandığınız su bardağının büyüklüğüne, içine eklediğiniz meyvelerin nemine bağlı olarak bu miktar değişebilir.
Kek hamurunuz sert olmayan akıcı kıvamda olmalıdır.
Hazırladığınız meyve kurularını una bulayın.
Una bulamak meyvelerin kalıbın dibine çökmesini önler.
Unladığınız meyve kurularını, ceviz içini, portakal kabuğu rendesini kek hamuruna ekleyip, karıştırın.
Eklenen meyveler ile hamurunuz cıvıklaştıysa bir-iki kaşık daha un ekleyebilirsiniz.


Kek kalıbınızı margarin ile yağlayıp,hafif unlayın.
Kek hamurunuzu kek kalıbının yarısını biraz geçecek kadar doldurun.
Önceden ısıttığınız ama kızgın olmayan düşük ısıda ki fırına, bir tepsinin içine kek kalıbını yerleştirin.
Düşük ısıda kapağını uzun bir süre açmadan keki pişirin.
Pişip, pişmediğini anlamak için;
Keke kuru bir kürdan batırıp, kürdan kuru çıktıysa kekin piştiğini anlayabilirsiniz.


Kekiniz pişip, fırından çıktığında mutlaka keki kalıbının içinde soğutup, ondan sonra servis tabağına ters çevirin.
Bir keresinde aceleden keki soğutmadan kek kalıbından çıkarmaya çalıştım, kekin dibi kek kalıbında kaldı, üstelik misafir için pişirmiştim.
Neyse ki misafir yabancı değildi ve keki servise sundum.
Yemek olayında acemilik diye bir şey yok, her şeyi kuralına uygun yaparsanız kolay kolay sorun çıkmıyor.
Tecrübe de yıllar içinde kazanılıyor.


Yoğun olması için az miktarda (2 çay bardağı) sütle krem şantiyi çırpın ve kekin üzerine sürün.
Üstüne kiraz şekeri dizerek servis yapın.


"Afiyet Olsun"

26 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. muhteremcim ellerine sağlık gercekten nefis görünüyor afiyet bal olun
    ŞİMDİDEN İYİ HAFTA SONLARI CANIM
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık muhteşem bir
    görüntü.Kiraz şekerlemesini nerden
    temin ediyorsun ben bulamıyorum kocaman öpüyorum...

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı cumalar canım, çok güzel anlatmış ve sunum yapmışsın. buradan harika görünüyor ellerine sağlık:)orman meyveli şntiyi bende aldım daha kullanmadım tadı nasıl dı acaba:))
    buradan güzel görünüyor.
    mutlu bir hafta sonu diliyorum canım..

    YanıtlaSil
  5. Derya'ya;
    Kiraz şekerlemesini pasta malzemeleri satan yerlerden alıyorum.
    Bazı büyük marketlerde de bulunabiliyor.

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyor muhteremcim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. çoook güzel olmuş ,eline sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. enfes görünüyor kek, ben de bu yıl keşfettim yaban mersinini ama ne harika bir meyve. oğlum da bayılarak yiyor, biraz da ucuz olsa ne iyi olacak:))

    YanıtlaSil
  9. Bende son günlerde kurabiyelerde çok kullanıyorum yaban mersini...Harika bir tat kekinde nefis olmuş ellerinize sağlık...
    Sevgiler...

    www.gonuluncelezzetler.com

    YanıtlaSil
  10. Çok iyi görünüyor.Yaban mersini bende hiç kulanmadı.Ellerinize sağlık.Sevgi ve saygılarrrr...

    YanıtlaSil
  11. muhteşem...ellerine sağlık canım.çok can alıcı bir kek olmuş,sunumun,tarifin harika.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Muhterem hanım yazılarıma ilginiz için çok teşekkür ederim, neler yapmışsınız diye ziyarete gelmişken notunuzla karşılaşmak beni çok mutlu etti.
    Yaban mersinli kekleri ben de çok seviyorum, ben de bu meyveyi keşfettiğimden beri çeşitli tatlılarda ve süslemede kullanmaya çalışıyorum.
    Yalnız kek için küçücük bir öneride bulunabilirim, 15-20 dakika sıcak suda bekletirseniz yaban mersini kekin içerisinde çok daha hoş bir şekilde özleşiyor yumuşacık oluyor ve de içinde beklettiğiniz su anında hoşaf oluyor ben bu suyu da severek içiyorum ayrıca idrar yolları sorunlarına bu su bire birdir.
    Süslemeniz de çok hoş görünüyor elinize sağlık,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. yabanmersininin rengine bayılıyorum hakikaten:)
    kurabiyelere de çok yakışıyor.

    ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  14. Tam anlamıyla nefis ve iştah açıcı bir kek olmuş,ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  15. kek de sunum da harika olmuş Muhteremciğim ellerine sağlık bende bazen yapıyorum ama yaban mersini ve üzerideki krem şantiyi hiç kullanmamıştım geçenlerde yengem getirmiş duruyor yakında bir denerim inşaallah sevgiler

    YanıtlaSil
  16. bende yapmistim ama suda islamamistim yaban mersinini kekremsi olmustu kekremsi olmustu tadi
    kek bütün lezzetiyle görüntüsüyle gözleri bayram ettiriyor yeseydik midelerimizde bayram ederdi kesin
    bereketli huzurlu bir hafta diliyorum canim

    YanıtlaSil
  17. Evet son zamanlarda yaban mersinini sıkça duyar olduk. Ben arada kurusunu yemiş gibi de yiyorum, mayhoş tadı çok hoşuma gidiyor.
    Kekin de sunumun da harika olmuş, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. Gercekten ne kadar güzel görünüyor.Pastalar icin sekerli kirazlar satiliyor rengi ayni onlar gibi.PAstada cok nefis görnüyor,ellerine saglik.Sevgiyle kal:)

    YanıtlaSil
  19. selam her zamanki gibi yine tam benlik bir kek,kuru meyve lerle yapilan kekleri cok seviyorim.ellerine saglik, cok begendim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. çok lezzetli ve şirin bir kek olmuş..ellerine sağlık canım..8 mart kadınlar günün kutlu olsun:)))sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Muhteremcim şöyle bir bardak çayın yanına harika olurdu.görüntü süper ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  22. Ben de uzun zamandan beri yaban mersinini denemek istiyorum artık kısmet ne zaman bakalım :))
    ellerine sağlık Muhteremcim nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  23. Adsız15:00

    merhaba tarfinizi internetten tarif ararken buldum.16 yaşındayım ilk defa kek yapıcam.Anlatım şeklinizi o kadar beğendim ki sırf bu yüzden yazmak istedim.Çok teşekkür ederim,birazdan deniycem umarım güzel olur :)

    YanıtlaSil
  24. Adsız yorumcuya;
    Canım,
    Güzel sözlerin için teşekkür ederim.
    İnşallah kekin çok güzel olur, kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  25. Zirve11:39

    Sizin bu tarifinizi bekarken yapıyordum ailecek çok seviyorduk. Geçen yine aklıma düştü internette saatlerce aradım bulamadım. Bugün yine bir bakayım puding falan yazayım belki çıkar dedim buldum ve çok mutlu oldum. Paylaşımınız için çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu güzel yorum için çok teşekkür ederim. Tarifimi beğenip yapmanıza çok sevindim. Google son yıllarda aramalarda daha popüler olan sayfalara öncelik vermeye başladı, bu sebeple aramalarda çok arka sayfalarda kalabiliyorum. Ayrıca puding yazmanız çok iyi bir fikir olmuş. Her zaman beklerim, ben tarif eklemeye devam edeceğim İnşaAllah 😊

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...