12 Ocak 2010 Salı

MÜCEDDERE

Muhterem'le AfiyetleMüceddere, nam-ı diğer; yeşil mercimekli bulgur pilavı.
Bu pilavı ilk yaptığımda eşim ve kızım şaşırmış "yeşil mercimeğin bulgur pilavında ne işi var" diye sormuşlardı.
Bende bu pilavın özelliğinin bu olduğunu anlattım, neyse ki ikiside yemek seçmiyor ve bu pilava bayıldılar.
Müceddere bizim için vazgeçilmez bir lezzet oldu, neredeyse bulguru sade pişirmez oldum : )
Tek başına bile doyurucu bir yemek.
Yeşil mercimek çorbası yaptığınız zaman, mercimeği biraz fazla miktarda haşlayın, bir kısmını buzluğa kaldırın.
Bulgur pilavı yapacağınız zaman içine ekleyin.
Ben kullanmadım ama içine biber salçası ve kırmızı pul biber ekleyebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"


müceddere nasıl yapılır?MÜCEDDERE; (yeşil mercimekli bulgur pilavı)
Malzemeler;
2 su bardağı pilavlık bulgur,
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek,
1 adet kuru soğan,
1 adet kırmızı biber,
1 adet domates,
Tuz, zeytinyağı.
Tarifi;
Pilav tenceresinin içine 1 çay bardağı zeytinyağını ekleyin.
Çok küçük doğradığınız soğanları yağın içinde kavurun.
Yine zar büyüklüğünde doğradığınız kırmızı biber ve soyarak doğradığınız domatesi ekleyip, kavurun.
Bulguru ayıklayıp, yıkayın ve tencereye ekleyin.
Haşlanmış yeşil mercimeğide ekleyip, biraz kavurun.
Üzerini biraz geçecek kadar su ekleyin.
Tuzunu ekleyip, kaynayıncaya kadar harlı ateşte, kaynayınca kısık ateşte pişirin.
Pişince tencerenin kapağını açarak biraz havalandırın.
"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. Canım benim harika olmuş sunumda muhteşem.Tabağada bayıldım allah nazardan korusun:))maşallah diyim yinede.Senin sosisli milföy yelpaze
    sinden yaptım günümde bayıldılar senin isminle paylaşıcam çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok severim mercimekli bulgur pilavını ama adının MÜCEDDERE olduğunu duymamıştım herhalde bu yöresel bi isim .. Ellerine sağlık Muhteremcim harika görünüyor sizlere afiyet olsun.....

    YanıtlaSil
  3. Yeşil mercimek hem bulgur hem pirinç pilavına çok yakışıyor.

    Pek severim bende.

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. çok besleyici görünüyor.cici kızıma da yapmalıyım bundan.

    YanıtlaSil
  5. çok severim ama adının müceddere olduğunu bilmiyordum:))

    YanıtlaSil
  6. kilis yöresinin nefis bir yemegidir müceddere.hem besleyicilik hem yemek açısından mükemmeldir bence.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  7. Bu pilavı rahmetli annem çok güzel yapardı,genelde Mersin tarafında yapılırmış,adının müceddere olduğunu yeni öğrendim.Teşekürrler.Ellerine sağlıkkk.

    YanıtlaSil
  8. GÖRÜNTÜSÜ NEFİS AKLIMA HİÇ GELMEZDİ DOLABA KALDIRMAK GÜZEL FİKRİN İÇİNDE AYRICA TEŞEKKÜRLER ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  9. ellerıne saglık muhteremcım,bende bulgur pılavı yapınca ertesı hafta muceddere yaparım:)
    sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Muhterem Hanım, Ben sizi Zaman Gazetesi'nde görmüştüm. Gezi bloğunuzun tanıtımı vardı. Orada görüp sayfanıza geldim ve yemek bloğunuzu da keşfettim. Paylaşımlarınız gerçekten çok güzel. Samimi ve içten bir insan olduğunuz da bloglarınızdan anlaşılıyor. Müceddere de çok güzel görünüyor. Ve özellikle süslemeniz çok hoşuma gitti. Zerafetle tabaktaki lalenin üstüne domates koymamanız ve böylece deseni kapatmamanız da gözümden kaçmadı. Sizi tanıdığıma memnun oldum. Sevgiler. (urfatutkunu.blogcu.com)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Canım...Senin için blogumda bir ödül var.Kabul edermisin?

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. bizdede sürekli pişer ama isminin bu olduğunu bilmiyordum...tadını çok severim..helede bizde ev yufkası ile dürüm yapıp yapıp yenir ki sorma..

    ellerine sağlık...nefis görünüyor gene...

    evlilik yıldönümünü kaçırmışım..geç gördüm ....Allah mutluluğunuzu daim etsin sonsuza kadar...pastan harika..sade ve güzel...o pandispanyayı bende deneyeyim bari..herkes methediyor...

    öpüyorum senii..:))

    YanıtlaSil
  13. Ben de çok severim mercimekli bulgur pilavını ama adının müceddere olduğunu duymamıştım ..elinize saglık nefis görünüyor..sevgilerle

    YanıtlaSil
  14. Aslıhan'a;
    Sevgili Aslıhan,
    Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.
    Yazın gezi sayfamla Zaman gazetesine çıkmıştım, tanıştığımıza bende memnun oldum.
    Yazıları daha çok emek istediği için ne yazık ki gezi sayfamı sık sık günceleyemiyorum.
    Bu arada;
    Tabak süsleme konusunda lalenin üzerine domates yerleştirmediğimi farketmeniz çok hoşuma gitti : )

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...