29 Aralık 2009 Salı

KAHVERENGİ PİRİNÇ PİLAVI

Muhterem'le AfiyetleKahverengi pirinç ile yemek yada pilav yaptınız mı?
Eşimin organik ürünlere olan merakı sayesinde bu tür ürünler bizim eve sık sık alınıyor.
Eşim, geçen ay markette kahverengi pirinç görüp, aldı.
Kepekli pirinci sık sık alıp kullanıyoruz ama ilk defa kahverengi pirinç kullandım.
Memnun muyum? diye soracak olursanız;
Bir kere pişirme süresi çoooook uzun : )
Normal bir pirinçle 20 dakikada pilav yapabilirsiniz ama kahverengi pirinçle asla!
Kahverengi pirinci sıcak suyla önceden ıslatmışsanız 1 saatte pişiyor.
Islatmadan hemen yıkayıp, kullandıysanız vay halinize : )
2 saatte, üzerine su ekleye ekleye ancak pişiyor.




kahverengi pirinç resmiPaketin üzerinde şunlar yazıyor;
"Kahverengi pirincin üzerinde bulunan kepek tabakasından dolayı pişme süresi daha uzundur,
( 45-55 dk.) Suyunu fazla koyunuz"
Birde fiyatı normal pirince göre daha pahalı, yaklaşık 7 lira!
Not; Bu pirincin televizyonda pazarlanan Alpharice ile bir ilgisi yoktur.
"Afiyetle Kalın"

kahverengi pirinç pilavı tarifiKAHVERENGİ PİRİNÇ PİLAVI;
Malzemeler;
2 su bardağı kahverengi pirinç,
2 yemek kaşığı tereyağ,
Tuzot,
6 su bardağı su.
Tarifi;
Kahverengi pirinci ayıklayıp, en az 1 saat öncesinden sıcak su ile ıslatın.
Tereyağını eritip, içine süzdüğünüz pirinci ekleyin.
5-6 dakika kavurarak üzerine 6 su bardağı su ekleyin.
Not; pirinci uzun süre sıcak su ile ıslattıysanız daha az su çekecektir.
Tuzot veya normal tuz ekleyerek kısık ateşte pişmeye bırakın.
Pişip, pişmediğini kontrol edin, pişmediyse biraz daha su ekleyebilirsiniz.
Suyunu çekip, piştiği zaman ocağı kapatın ve tencerenin kapağını açarak biraz havalandırın.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

13 yorum:

  1. böyle ürünleri deneyip yayınlaman çok hoş..merak eden veya alanlar için iyi bir yazı olmuş...artık alırsamda bunu dikkate alacağım...

    tadı nasıldır bilemiyorum ama görüntü olarak güzel görünüyor...

    normal pirinç dışında hiç değişik pirinç kullanmadım....evdekilerin pilavı pek sevmemelerinin etkisi var bunda..ama ben çok severim:)))

    öpüyorum seni...ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Canım harika olmuş ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Cok sagliklidir kahverengi pirinc. Nefis gorunuyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. Bende sizinle aynı fikirdeyim bir ara alıyordum,çok geç pişiyor.Tadıda beyaz ilav gibi degil,bizleri aydınlattığınız için teşekkürler.Ellerinize sağlık.Sevgilerrrrr.

    YanıtlaSil
  5. Denemek isterim doğrusu merak ettim :) peki lezzeti nasıl daha mı lezzetli oluyor..
    Ellerine sağlık sağlıklı günler dilrim.

    YanıtlaSil
  6. Hiç denemedim ve de yazınızdan sonra zaman kısıtlısı olan ben deniz denemez sanırım..
    Doğal ürün olması artı lakın benım zamanım cok degrli ki,..
    Ellerinize sağlık görüntü çok hoş.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık çok değişik bir pilav olmuş tadıda nefistir hayır huzur vesağlık dolu bir sene olur inşaallah

    YanıtlaSil
  8. Hiç görmedim ben kahverengi pirinç.
    Pilavda çok hoş görünüyor.
    Yaşamınızca güzel yıllar, mutlu yarınlar, dostça dostluklar hep sizin olsun.
    ★MUTLU YILLAR ★

    YanıtlaSil
  9. Yıldız'a;
    Kahverengi pirincin tadını merak etmişsin, kesinlikle beyaz pirinç gibi değil.
    Daha çok buğday yada kepekli pirinç yiyormuş gibi bir tadı var.

    YanıtlaSil
  10. Adsız21:49

    duduklude pisirmeyi denediniz mi? pirinc pilavi kadar kisa surede piser boylece.

    YanıtlaSil
  11. Adsız yoruma cevap;
    Düdüklüde pişirmeyi ilk pakette denemedim, fırsat olmadı.
    Paketin yarısını pişiriyorken bu kadar uzun sürdüğünü bilmediğim için,
    ikinci yarısını pişiriyorken de "bakalım sıcak su ile ıslanınca daha çabuk pişecek mi" diye denediğim için düdüklüde pişirmeye fırsat olmadı.

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar, kepekli pirinci düdüklüde yaptım bugün. Biraz suda beklettim sonra da tereyağısız tuzsuz(böyle istedim) sadece 2 bardak su koyup 10 dakika pişirdim. Çok güzel olmuş! Yağ olmadan tane tane olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık, eminim güzel olmuştur.
      Düdüklü ile pişince nasıl olduğunu merak edenlerin sorularına böylece cevap vermiş oldunuz, sonucu bildirdiğiniz için teşekkür ederim.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...