30 Ekim 2009 Cuma

EKMEK KASESİNDE SALATA

Muhterem'le AfiyetleYE# 50= ÖNCE GÖZE SONRA DAMAĞA
Yemek etkinliğimizin 50.sinin ev sahipliğini "Chaplin Cafe" blogunun sahibi olan arkadaşımız Burcu üstlendi, kendisine kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.
Etkinliğimizin konusu; Önce göze sonra damağa.
Benim yemeklerimde en önem verdiğim konuların başında görünüm geliyor.
Yemek ilk önce görüntüsü ile doyurmalı sonra tadı ile.
Hele bu yemekleri sayfamda yayınlayacaksam, yada misafir için hazırladıysam görüntüsüne daha fazla önem veriyorum.
Bu tarif yada süslemeyi geçen yıl yemek dergisinde görmüştüm.
Çok ilginç bir fikirdi, denedim.
En güzel tarafı hazırlıyorken kendinizi çiçek aranjmanı yapıyormuş gibi hissetmeniz.
En kötü tarafı salata bitince elinizde kalan kocaman bir ekmek oluyor.
Salata bitince ekmeği küp küp doğrayıp, et suyu ile ıslattım ve papara olarak değerlendirdim.
Süsleme için istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz.
Ben tariften farklı olarak kurabiye kalıpları ile kesilmiş kaşar dilimlerini ve bebek mısırdan kestiğim dilimleride ekledim.
Kırmızı rengi ve küçük boyutu ile cherry domates te çok yakışır.
"Afiyetle Kalın"



ekmek kasesinde sunumEKMEK KASESİNDE SALATA;
Malzemeler;
1 adet yuvarlak ekmek,
Kuzukulağı, reyhan, semizotu, nane, endivyen gibi yeşilliklerin yaprakları,
10 adet ince dilimlenmiş salam,
4 adet dilimlenmiş bebek mısırı,
3-4 dilim kurabiye kalıbı ile kesilmiş kaşar peynir,
Tuz, zeytinyağ.
Yapılışı;
Ekmeğin üst bölümünü bıçakla kesin.
İçini biraz oyun.
Yıkayıp, iyice süzdüğünüz yeşillikleri istediğiniz gibi düzenleyerek ekmeğe yerleştirin.
İnce salam dilimlerini yuvarlayarak rulo yapın ve yeşilliklerin arasına yerleştirin.
Kaşarları çiçek şeklinde ki kurabiye kalıbı ile kesin ve kürdana batırarak, salatanın aralarına yerleştirin.
Dilimleyerek kestiğiniz bebek mısırları yeşilliklerin arasına yerleştirin.
Varsa cherry domatesleride yerleştirerek salatanızı tamamlayın.
Bu salatayı kahvaltı masasında ve iftar masasında sunabilirsiniz.
Tuzunu ve yağını masada hazır bulundurup, servis tabağına alındığı zaman ekleyebilirsiniz.
"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. MERHABA GERÇEKTENDE ÖNCE GÖZE SONRA DAMAĞA OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. görüntüsü şahane ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşım tam bir görsel şölen olmuş insan kıyıp yiyemez.Ellerine
    sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. senin her yemeğin bu etkinlik için uygun arkadaşım...eline sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Muhteremcim,

    Bu ne güzel bir görüntü böyle, insan bunu yemeğe kıyamaz, ama bakmaya da doyamaz!

    YanıtlaSil
  6. Merhaba aranjmani cok cok begendim tam benlik bir goruntu ellerine saglik. Gercekten bakmaya doyum olmuyor. Mutlaka denemek istiyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Tek kelimeyle harika ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık canım.iyi hafta sonları diliyorum.sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. Tablo gibi olmuş ellerine sağlık arkadasım sevgıler...

    YanıtlaSil
  10. Adsız20:59

    tablo gibi nefiss

    ellerine sağlık
    sevvgiler

    YanıtlaSil
  11. Vaavvv canım harikasın ya:))

    YanıtlaSil
  12. etkinliğe yakışır harika bir tarif olmuş....

    ellerine sağlık...

    yemesi çok zevkli olur..kıyılırmı ama oda var....

    ekmeği çok güzel değerlendirmişsin...

    maharetli hatunsun sen :)

    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Muhterem, gercekten de nefis bir goruntu olmus. Valla tebrik ediyorum dizayn icin.

    YanıtlaSil
  14. ooooo anacım bu ne güzel salata böyle sanat eseri olmuş hani yemede yanında yat derler ya :)) valla kıyamam ben bunu yemeye çok güsssselllllllllllll....
    Elcazlarına sağlık ....
    öptüm mck mck
    gördüğün gibi bu gün tüm gevezelim üzerimde hadi bakalım hayılrısı bana .:))

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...