31 Ağustos 2008 Pazar

FISTIKLI-DOMATESLİ SOS

YAMAN ETKİNLİK=HAYATIMIZA LEZZET KATAN SOSLAR
Bu ayki Yaman etkinlik konumuz; Soslar.
Ev Sahibimiz Ganne'den Lezzetler blogundan Ganne'ye kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.
Ben etkinliğe geçen yıl Lezzet dergisinden öğrendiğim fıstıklı-domatesli sos ile katılıyorum.
Tatlıdan, tuzluya, salatadan, et yemeklerinden, makarnaya vs. eşlik ettiği her yiyeceğe lezzet katar soslar.
Bu tarifte ki sosu makarnada, ette ve benim yaptığım gibi çalı fasulyesinin üzerinde veya başka sebzelerin üzerinde kullanabilirsiniz.

*Ramazan-ı Şerif, hepimize hayırlı olsun.
Rabbim sağlıklı ve huzurlu bir Ramazan geçirmeyi hepimize nasip etsin.
"Afiyetle Kalın"

FISTIKLI-DOMATESLİ SOS;
Malzemeler;
Yarım kilo çalı fasulye,
Zeytinyağı ve tuz.
Sos için;
3 adet domates,
1 adet küçük kuru soğan,
2 yemek kaşığı dolmalık fıstık,
2 yemek kaşığı kuş üzümü,
Zeytinyağı ve tuz.
Yapılışı;
Çalı fasulyenin uçlarını koparıp, kılçıklarını temizleyin.
Kaynayan tuzlu suda yumuşayıncaya kadar pişirip, süzün.
Zeytinyağında sote yapıp, servis tabağına dizin.
Sos için, soğanı çok ufak doğrayın, zeytinyağında hafif kavurun.
İçine domatesleri rendeleyin.
İkisi bir pişmeye devam ederken içine tuzunu, dolmalık fıstık ve kuş üzümünü ekleyin.
Domatesler piştikten sonra sosu servis tabağında ki fasulyenin üzerine dökün.
"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. Adsız10:36

    Mmmh, sos cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik canim. Hayirli ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. canım muhteremim yine nefis bir tarif eklemişsin...

    ellerine sağlık....nihayet tatili sonlandırdık.....artık buradayım...

    hayırlı ramazanlar diliyorum sana....

    öpüyorum...

    YanıtlaSil
  3. Sos harika olmuş bayıldım ellerine sağlık canım...Hayırlı ramazanlar dilerim...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. canim benim ellerine saglik hayirli bereketli ramazanlar opt

    YanıtlaSil
  5. Bembeyaz yagan bir karin, ne yasanmissa yasansin, gecmisin tüm hatalarini örtügü gibi Ramazan ayinin da senin tüm hatalarini örterek hayirli yeni bir gelecek umud dolu yeni bir baslangica vesile olmasini dilerim ....

    YanıtlaSil
  6. Maşallah değişik güzel bir sos hazırlamışsınız, bir ara denemeli...
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Adsız08:18

    günaydın canım sos harika görünüyor.ellerine sağlık hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  8. Muhteremim, canımcım ellerine sağlık çok lezzetli bir sos belliki..Hayırlı, bolluk bereket içinde bir ramazan diliyorum sana ve çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  9. çok leziz görünüyor,elinize sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Muhterm'ciğim güzel değişik bir sos olmuş ellerinize sağlık...
    Hayırlı ramzanlar, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. mmm harika bir sos eminim çok lezizdir canım ellerine sağlık..Hayırlı ramazanlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Nefis görünüyor,ellerine saglik.Hayirli Ramazanlar.

    YanıtlaSil
  13. bu sos cok guzel gorunuyor ellerıne saglıkk
    bayılırım sosa ve soslu yemeklere

    YanıtlaSil
  14. selam,
    ne kadar değişik , bu tarifi unutmam lazım.
    ellerine sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...