11 Şubat 2008 Pazartesi

BÖBREK YAHNİSİ

Sakatat sever misiniz?
Çoğunuzun "Hayııır" dediğini duyar gibiyim.
Bende karaciğer (o da Arnavut ciğeri olursa), kekikli tavuk ciğeri ve yürek dışında sakatat sevmem.
Eşim sakatatı çok sever,her türlüsünü yer.
Balık konusunda olduğu gibi onun için pişirip,ben yemiyorum.
Bu böbrekcik, (cik diyorum çünkü bu yıl kurbanda 7 ortaktık ve kişi başına düşen böbrek miktarı bu kadardı) kurban bayramında ki kurbanımızdan.
İlk böbrek pişirişimi hatırlıyorum da,o ne kokuydu öyle, mutfakta hatta evde duramayacak kadar kötü kokuyordu.
Acemilik tabi, ben nerden bileyim böbreğin 1-2 gün suyun içinde ama sık sık suyu değiştirilerek tutulduğunu.
Taze gelen böbreği hemen bir kat yıkayıp,pişirmiştim.
Kanı süzen ve idrar üreten bir organ olduğunu düşünürsek hemen pişirmek pek iyi bir fikir değilmiş : (
Artık pişirmeden 2 gün önce buzdolabında 1 kase suyun içinde tutup, sık sık suyunu değiştiriyorum.
Sanki yine aynı kokuyu duyarmışım gibi bol bol soğan-biber-domates ve kekik ekliyorum.
Tam resmi çekeceğim zaman pişmiş soğan-biber ve domatesten böbreklerin seçilmediğini farkettim.
Bende tabağa domatesten bir adacık yapıp, pişmiş böbrekleri onun üzerine yerleştirdim.
Allah'tan eşim kolesterol konusunda hassas, yılda bir-iki kez bu tür sakatat yemeğe razı oluyor.
"Afiyetle Kalın"

BÖBREK YAHNİSİ;
Malzemeler;
1 çift dana böbreği,
3 adet domates,
3 adet soğan,
3 adet sivri biber,
2 yemek kaşığı kekik,
1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber,
1 çay kaşığı karabiber-tuz-zeytinyağ.
Yapılışı;
Böbrekleri doğrayıp,bir kasenin içinde suya koyun ve sık sık suyunu değiştirerek mümkünse 1 gün suda bekletin.
Pişireceğiniz zaman tencereye 3-4 kaşık zeytinyağı dökün.
Üzerine suyunu süzdüğünüz böbrekleri ekleyin ve kavurun.
Domates-biber ve soğanı doğrayıp,böbreklere ekleyin.
Kendi damak tadınıza uygun baharatları ve tuzunu ekleyin.
Ağır ateşte pişirin,sıcak sıcak servis yapın.

"Afiyet Olsun"

6 yorum:

  1. Adsız16:54

    Muhteremciğim, 10 gündür böbrek ağrısı çeken biri olarak böbrek yahni pek bir garip kaçtı mevcut durumuma :)))

    ellerine sağlık. ben de severim sakatat. Özellikle ciğer severim. Ciğerim beş para etmez diye korkuma yiyorum hehehe tama kötü bir espri oldu sustum :)

    öpüyorum muhteremim..

    sevgiler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  2. merhaba muhteremcim....

    valla sakatat ne bilmiyorumki...iç organ anlamına geliyorsa böbreğide severim ciğeride....karınıda severim ,kokoreçide....demekki ben seviyorum...

    ama kelleyi paçayı sevmem...hiç yemedimde yani sevmediğimi düşünüyorum...

    ellerine sağlık....bol soğanlı tam benlikmiş...

    çok çok çok öpüyorum seni....

    YanıtlaSil
  3. ooo dokturmussunuz gene bay�l�yorum s�z�n su blogunuza geld�g�mde �c�m ac�l�yor tab� karn�mda ac�k�yor:)

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık, çok güzel bir görüntü, biz de ciğeri severiz ama böbreği o kadar çok aramayız, sadece kurban kesildiğinde yapar yeriz. Eşine afiyet olsun canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Muhteremimmm, yaa ben sevmiyorum sakatatı napimm ben..Böbrekleri et die hayal edip baktığımda enfesss bir görüntüü..
    Ellerine sağlıkk..

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Muhterem,esin ne kadar sansli oldugunu biliyordur umarim.
    Balikmis,sakatatmis sirf o seviyor diye yapiyorsun.Helal olsun sana,ellerine ve yüreginin icindeki o büyük aile sevgisine saglik.Kendine iyi bak canim.
    Disal´in sayfasina ugrayayimda,su modern görünüslü pastaya bir bakayim,sonra ikinizinkini kiyaslarim.Sevgiyle ve dostca kal.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...