20 Temmuz 2006 Perşembe

FIRINDA ÇİPURA BALIĞI

Bugün ailemden birileri bu sayfayı açtıklarında, balık yemediğimi bildikleri için ''Muhterem balık pişirmiş'' diye çok şaşıracaklar.
Bu huyumu hiç sevmiyorum ama balık yiyemiyorum.
Dolayısıyla eşim eve balık getirmezse ne alırım ne de pişiririm.
Benim yüzümden eşimde fazla balık yiyemiyor.
Kışın 15 günde bir yada ayda bir alıyor.
Çocuklara kötü örnek oluyorsun diye beni yemem için zorlamasa eminim daha çok balık pişireceğim.
Kendi ailemde balık yemeyen bir ben varım.
Annem, abim, ablam balığı çok severler, ablam kahvaltıda bile balık yiyebilir.
Kız kardeşimde balığı yer, üstelik Trabzon'lu bir aileye gelin gitti.
2 gün önce eşim eve elinde balıkla geldi, bende anında surat düştü tabii.
Balığı pişirmekten korkum yok, tek korkum balık yemek zorunda kalmak : (
Bari dedim bu durumu değerlendireyim, balığı en şık şekilde pişirip, resmini çekeyim.
Geçen ayki YE#11 balık etkinliğinde Hatice'nin Portakal Ağacı'nda bu balığın tarifi vardı.
Bende aynı tarifle balığı pişirdim.
Görüntüde güzel olunca keyfim yerine geldi.
(Bu arada çocuklara iyi örnek olmak için balığın üst yarısını yemek zorunda kaldım)
"Afiyetle Kalın."

FIRINDA ÇİPURA BALIĞI;
Malzemeler:

 4 Çipura balığı (kişi sayısına göre değişir.)
3 orta boy patates,
3 orta boy soğan,
3 orta boy domates,
Tuz,
Az miktarda sıvı yağ,
2 adet fırın torbası.
TARİFİ:
Balıkları balıkçıda temizletin.
İyice yıkayıp karnını dekoratif şekilde iki yerinden kesin.
Tuz ve sıvı yağ ile ovup fırın poşetine ikişerli olarak yerleştirin.
Domates, soğan, patatesi dilimleyip, poşetin içine yerleştirin ve ağzını sıkıca kapatıp fırın tepsisine yerleştirin.
Poşetin üzerini birkaç yerinden bıçakla delin.
Önceden ısıtılmış sıcak fırında pişirin.
Servis yaparken, yanında pişen sebzelerle birlikte servis yapın.
"Afiyet Olsun."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...