12 Temmuz 2007 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA

Muhterem'le Afiyetle
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba!
Neredeyse tatile çıkmışım gibi uzun bir ara oldu ama bu ara ne yazık ki seyahat için değil, teknik sebeplerden verildi.
Oğlumla, kızımın ısrarlarına dayanamayarak bilgisayarı bakıma-formata gönderdim.
Bilgisayar 2 günde servisten geldi.
"Aman ne güzel, fazla uzun sürmedi" diye sevinirken, yepyeni bir hafızayla eve dönen bilgisayarım bir türlü ADSL bağlantısını kabul etmedi.
Ben teknik konulardan anlamıyorum, oğlum işlerinin yoğunluğu sebebiyle babasıyla işe gitmeye başladı. Bizim ADSL kurulacak bekliyordu.
Sonunda Pazartesi akşamı oğlum internet bağlantısını kurmayı başardı ama bilgisayarın çoğu programı değişmiş.
Resimler, kullandığımız ve benim alışık olduğum programlar silinmiş.
Resimleri cd'lere kaydetmiştik, tekrar yükledik.
Resimlerin boyutlarını küçülttüğüm program silinmiş, onu da tekrar yükledik.
Bu format işinden memnun muyum?
Şimdilik bilmiyorum, alıştığım programları bulamayınca kızıyorum ama en azından bilgisayar fazlalıklarından kurtulup, kendini yeniledi diye avunuyorum.

Bu arada blogumun 1. yıldönümü dolayısıyla yorum yazan tebrik eden herkese çok teşekkür ederim.
Bazı arkadaşlarım soru sormuşlar ama internete giremediğim için soruları yeni gördüm, tek tek uğrayıp, sorularını cevaplamaya çalışacağım.
Yokluğumu ilk farkeden sevgili Esra (büyülü mutfak kokusu) oldu, "nerelerdesin?" diye yorum yazmış.
İnşallah artık hep buralardayım.
"Afiyetle Kalın"



ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA;
Bugünlerde her yerde taze asma yaprağı bulmak mümkün.
Ekşimsi harika bir tadı var, bu fırsatı değerlendirip, taze olarak yaprak sarmaya ne dersiniz?
Ben iç malzemesini pişirmeden çiğ olarak hazırlıyorum, fazla uğraştırmamış oluyor.
Taze yaprak mevsiminde değilsek salamura yaprak ile sarmayı hazırlayabilirsiniz.
Fakat salamura yapraklar tuzlu olduğu için yaprakları bir gece önceden suda bekletmeyi unutmayın.
Malzemeler;
Yarım kilo taze asma yaprağı,
İç malzeme:
Yarım kilo pirinç,
4 adet orta boy soğan,
1 demet dereotu,
1 demet maydanoz,
1 çay bardağı kuru nane,
1 çay bardağı kuşüzümü,
1 çay bardağı dolmalık fıstık,
1 yemek kaşığı dolma baharatı yada 1 tatlı kaşığı yenibahar,
Yarım çay bardağı sıvı yağ,
1 adet limon.
ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA TARİFİ:
İç malzemesini çiğ olarak birbirine karıştırarak hazırlayın.
Kaynayan suyun içine yaprakları koyup, kevgirle üzerine bastırarak iyice suya gömülmesi sağlayın.
2-3 dakika haşlayın, çıkarıp soğuk suyun içine koyun, daha sonra süzgece alarak suyunun süzülmesini sağlayın.
Haşladığınız yaprakları, hazırladığınız iç malzemesiyle sarın.
Tencereye dizip üzerine limon dilimleri dizin, biraz aşacak kadar su ile doldurun.
Tuzunu, yağını ve limon suyunu ilave edip, yaprakların üzerine bir kapak veya ısıya dayanıklı tabak kapatın.
Kaynamaya başladıktan sonra ocağı kısın, ağır ağır kısık ateşte pişirin.
İyice soğuduktan sonra tercihen limon eşliğinde servis yapın.
"Afiyet Olsun"

*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Küçük Çamlıca Köşklerinden Cihannüma'yı konu alan yazı ve resimleri görmek isterseniz, bakınız; Muhterem'le Geziye-Küçük Çamlıca Korusu 2. Bölüm


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...