16 Nisan 2007 Pazartesi

KURU SEBZE ÇORBASI

Muhterem'le Afiyetle
Yakında havalar iyice ısınacak ve bizde çorba tariflerini biraz rafa kaldıracağız.
Çorba içmeye devam ettiğimiz bu günlerde size sebze kurusu ve
domates kurusundan yaptığım çorbanın tarifini vermek istiyorum.
Sebze kurusuna ilk olarak Carrefour'da rastladım ama bilmediğim için almadım.
Sonra baharatçıda gördüm, deneme amaçlı 100 gram aldım.
Kokusu aynı Knorr'un hazır pilav çeşnilerinden "çiftlik sebzeli" olanının kokusuna benziyor.
Çorba mis gibi kokuyor, kereviz-havuç-pırasa-kırmızı biber gibi çok çeşitli sebzeler var içinde.
100 gram'ıyla 3 defa çorba yaptım, meyanesini un yerine tarhana ile yaptım.
Şimdi ilk hedefim bu sebze kurusuyla bulgur pilavı yapmak.
"Afiyetle Kalın"




kuru sebzelerle çorba tarifi
KURU SEBZE ÇORBASI;
Malzemeler;
1 Çay bardağı sebze kurusu,
1 Çay bardağı doğranmış domates kurusu,
1 Çay bardağı tarhana,
1 Orta boy soğan,
1 Yemek kaşığı biber salçası,
1 adet et suyu tableti,
Sıvı yağ-tuz.
Yapılışı;
Küçük doğradığınız soğanı sıvıyağda hafif kavurun.
Biber salçasını ilave edip, üzerine 5-6 bardak su ekleyin.
Küçük doğradığınız domates kurusunu, sebze kurusunu, et suyu tabletini ilave edin.
Tarhanayı ilave edip, topaklanmaması için pişinceye kadar sürekli karıştırın.
Tuzunu ve istediğiniz baharatı, et suyu tabletinin tuzu olduğunu dikkate alarak ekleyin.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...