5 Nisan 2007 Perşembe

ÇOCUKLUK KAHRAMANLARIMIZ


Muhterem'le Afiyetle
CİMCİME
İnsanlar yemek blogu olduğumuzdan yakında şüphe edecekler, hemen hemen her hafta yeni bir oyunla karşılaşıyoruz.
Bu sefer ki konumuz; Çocukluk Kahramanlarımız.
Bu oyunu ilk kez "büyülü mutfak kokusu Esra"da gördüm ve bu konu ile ilgili yazı yazmam için önce "Halenze" daha sonra "birdebenvarim" tarafından davet edildim.
Bu vesile ile eski dostları gördük, zamanında çok sevdiğimiz ama unuttuğumuz kahramanlar, farklı bloglarda karşımıza çıktılar.
Benim en sevdiğim çizgi kahraman, televizyondan değil Milliyet Çocuk dergisinden.
Derginin yeni sayısını iple çekerdim, içinde Red Kit'in maceraları bile vardı.
Cimcimeyi o kadar çok severdim ki, onun olduğu sayfaları koparıp, kendime bir cimcime albümü hazırlamıştım.
Niye bütün dergiyi saklamamışım bilmem?
Albüme ne oldu diyecek olursanız, benden okumak için alan biri tarafından kaybedildi, albümümü bir daha göremedim 😠
Kahraman olarak Cimcimeyi tanıtmaya karar verdiğimde şöyle bir araştıma yapayım dedim, resimlerini ve bir kaç kare maceralarını görünce eski günlere geri döndüm.




Cimcime kimdir?
70'li yılların sonunda ve 80'lerin başında Milliyet Çocuk dergisinde yayınlandı.
Orjinal ismi Stefi, çizeri İtalyan Grazia Nidasio.
İlk olarak Valentina Mela Verde adıyla yayınlanmaya başlamış, daha sonra karakterler arasından cimcime öne çıkmış.
Köpeği kuçu, arkadaşları gözlüklü ve mıymıy, ablası, abisi, ev hanımı annesi ve babasıyla site içinde ki bir dairede yaşıyorlar.
Babasının tipi, tipik bir Türk erkeğini andırırdı.
Genelde bahçıvanlı tulumlar giyerdi.
Annesi titiz bir ev hanımıydı, ablası çok güzeldi ve cimcime bir bölümde bu konuya epey kafayı takmıştı.
"Mısır püskülü gibi saçlarım var" diye söylenip duruyordu.
Müthiş bir hayal gücü vardı.
Duyduğu her şeyden etkilenip, hemen hayal kurmaya başlardı.

 stefi

İnternette Cimcime hakkında bulduğum bilgiler;
1976 da, ülkesinde (İtalya) tanınmış bir çizer olduğu anlaşılan bayan Grazia nidasio tarafından yaratılmış, Stefi adli küçük bir kızın günlük hayatını, tuttuğu günlüğe bağlı olarak anlatan çizgi serisi.
80 lerde Milliyet Çocuk dergisinde Cimcime olarak yayınlandı.
Stefi, yani Cimcime bir apartman dairesinde, karakteri pek vurgulanmamış ama sakin ve okuryazar bir baba, biraz daha klasik bir anne, güzelliğine meraklı bir kız kardeş ve aklı havada, spora meraklı bir ağabey ile yaşamaktadır.
Arkadaşları, durmadan kavga ettiği zeki ve her şeyi bilen çocuk gözlüklü, ve mıymıy isimli safça bir kızdır.

 
Kuçu isminde bir köpeği olan, püskül saçlara sahip ve bu durumdan hoşnut olmayan cimcime, iyi bir gözlemcidir, büyüklerin dünyasındaki saçmalıkları tespit edip bunları kendince yorumlamakta üstüne yoktur.
Zaten serinin konsepti, cimcimenin bu tespitleri üzerinedir.
"Benimde anlatacaklarım var, benim kahramanımı kimse anlatmadı " diyorsanız sıra sizde, hemen kahramanınızı yazmaya ve anlatmaya başlayın.
"Afiyetle Kalın"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...