28 Mart 2007 Çarşamba

ISIRGAN OTU


DOĞAL HAYATIN MUCİZE ÜRÜNÜ; ISIRGAN OTU
Dün semtimizde ki salı pazarına sultani bezelye almaya gittim.
Yemek etkinliği geçti ya önüme binbir çeşit ot çıktı, pazarda 4-5 çeşit değişik ot vardı.
Başta hodan, kuş otu, körpe ısırganlar ve adını bilmediğim kuzu kulağına benzeyen bir ot daha vardı.
Etkinlikten sonra hodanı 1-2 kere daha pişirdiğim için hodan almadım, körpe ısırgan otu almaya karar verdim.
Hangi akla hizmet ediyorsam tam 1 kilo aldım.
Eve geldim, poşeti mutfak setinin üzerine boşalttım, hemen eldivenleri giydim, başladım temizlemeye.
Üst yapraklarını ayrı doğradım, çorba yapmak için.
Saplarını ve diğer yapraklarını ayrı doğradım, kavurmak için.
Neredeyse 1 saat uğraştım temizlemek için, kolay değil tam 1 kilo!....
Sonra özenerek çorbasını ve kavurmasını yaptım.
Kavurmasının üzerine yumurta kırdım.
Sıra geldi tadına bakmaya, üzgünüm ama ben ısırgan otunun tadını sevmedim.
Çıkardığı koku bana ilk ipucunu vermişti zaten.
Yararlarını okuyup, yemem için kendimi kandırmaya çalışıyorum ama nafile yiyemiyorum.
Tam bir sağlıklı yiyecek düşkünü olan eşim, büyük bir zevkle yedi.
Allah'tan evde ısırganı yiyen biri çıktı da hazır yemek ziyan olmadı.
Biraz daha gayret Farukcum, sadece 1 öğünlük kaldı : )
"Afiyetle Kalın"

 
Isırgan otuyla yapılmış tarif verilirde bilgi verilmez mi?
İşte ısırgan otunun faydaları.
İçimde ki iç ses; "Bilgileri oku Muhterem, okuda belki akıllanıp,1-2 kaşık
bu mucize bitkiden yersin" diyor.
Isırgan otu hakkında ki bilgi http://www.saglikplatformu.com adresinden alınmıştır.
Kanserin düşmanı ısırgan otu;
Vücutta hücre yenilenmesini sağlayan ısırgan otu; alyuvar yapımını artırıyor. Yaprak ve sürgünleri salata şeklinde veya pişirilerek yenildiğinde, kansere karşı etkili oluyor.
Isırgan otu, birçok rahatsızlığa iyi gelen ve sonbahardan ilkbaharın sonuna kadar
bahçelerde bol miktarda yetişen bir ottur.
Isırgan otunun genellikle yaygın olan 2 türü, tedavi amaçlı kullanılıyor.
Büyük ısırgan otu ve küçük ısırgan otu.
Yaprak, tohum ve kökün içerdiği etkin maddeler arasında farklılıklar bulunuyor.
Yaprak çayının başlıca özellikleri olarak, idrar artırıcı, ödem çözücü, kan temizleyici, kan yaptırıcı, iltihap giderici, demir eksikliğini giderici ve organizmayı uyarıcı nitelikleri sıralanabilir.
Temel niteliklerden dolayı romatizma ve gut, romatizmal eklem deformasyonları, böbrek ve idrar yolları iltihabı, teşhis edilemeyen şiddetli baş ağrıları, prostat büyümesi, mide ve bağırsak ülseri, böbrek ve safrakesesi taşı, güçsüzlük ve bitkinlik halleri, kansızlık ve alyuvarlar eksikliği, demir eksikliği, tüm alerjik rahatsızlıklar (bahar nezlesi dahil), egzama, ergenlik sivilceleri ve fistüllere karışı etkili oluyor.
Bu hastalıklara karşı uygulanacak yaprak çayı tedavisi, 2-4 hafta süreli kürler halinde uygulanabilir.
Bu süre içinde, günde 2-4 bardak bitki çayı, tatlandırılmadan, öğün aralarında, sıcakken içilebilir.
Ağır kalp ve böbrek hastalığından kaynaklanan ödemlere karşı kullanılmadan önce doktora danışılmalıdır.
Kökler, eğer istenirse her zaman yaprakla karıştırılarak kullanılabilir.
Ama öncelikle, prostat büyümesine karşı, uygulanan tıbbi tedaviyi destekleyici olarak çok etkili olur.
Ayrıca, yalnız veya yaprakla birlikte hazırlanan kaynama suyuyla baş yıkandığında, saç dökülmesi durur, saçlar parlaklık kazanır, kepeklenme sona erer.
UYARICI VE GÜÇLENDİRİCİ
Tohumlar, öncelikle organizmayı uyarıcı, güçlendirici ve savunma gücünü artırıcı özelliklere sahip olduğu için, yaşlılarda güçlendirici amaçlı olarak kullanılabilir.
Yeşil ısırgan otu, sapın dibinden kesilerek, romatizma, gut, eklem deformasyonu, siyatik ve lumbagoya karşı, doğrudan hasta bölgeye sürülerek de kullanılabilir.
Bitkinin yakıcı tüylerinin deriyi tahriş etmesiyle, uzun süreli, rahatlatıcı bir sıcaklık oluşur ve ağrı diner.


ISIRGAN OTU ÇORBASI;
Isırgan otu çorbasını ise mantar çorbası tarifimde ki gibi pişirdim.
Sadece körpe yapraklarını temizleyip,doğradım.
1 küçük kuru soğanı kavurup,ısırganı ekledim.
Isırganın üzerine yarıya kadar su doldurdum, biraz kaynattım.
2 bardak sütle, 2 kaşık unu karıştırdım, çorbaya ekledim.
Tuzunu baharatını ekledim.
Blender ile pürüzsüz olsun diye çırptım.
Ayrı bir tavada biraz sıvı yağ ve biber salçasını kavurup, servis anında çorbanın üzerine gezdirdim.

Yumurtalı ısırgan otunun tarifini ayrıntılı vermeme gerek yok sanırım.
Temizleyip,doğradığım ısırganları biraz haşladım, süzdüm.
Soğanla birlikte kavurup, üzerine yumurta kırdım.
"Afiyet Olsun"


 
*15 günlük bir aradan sonra Muhterem'le Geziye güncellendi.
Kastamonu'ya ait yazı ve resimleri görmek için, bakınız;





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...