19 Şubat 2007 Pazartesi

DAMALI BATON KEK ve MAYALI RULO KEK

Muhterem'le Afiyetle

YE # 19 YEMEK ETKİNLİĞİ = KEK TARİFLERİ
19. Yemek etkinliğimizin konusu kek tarifleri olarak belirlendi.
Ben bu ay 2 tarifle etkinliğe katılıyorum.
Damalı baton kek "şımartan tatlar" kitabının kapağında yer alıyordu.
Geçen haftada Hürriyet'in eki olan kitapçıkta tarifi vardı.
Mayalı rulo keki ise Lezzet'in yıllar önce verdiği Yuva mayanın hazırladığı tarif kartlarından öğrenmiştim.
Bu ay ki ev sahibimiz http://www.kekevi.com/ sitesinin sahibi Ayşenur Hanıma teşekkür ediyor, kolay gelsin diyorum.
"Afiyetle Kalın"

Bu tarifin kekini hazırlarken şımartan tatlar kitabına sadık kalmadım.
Dikdörtgen kek kalıbıma uygun ölçüde olan tarifle, biri kakaolu-biri sade iki ayrı kek pişirdim.
Biraz vakit alıyor ama sonuç hem damağı, hemde gözü memnun edecek güzellikte oluyor.
Keki keserken alt kattakileri biraz yamuk kesmişim : )
Buzdolabında 1-2 saat dinlendirip, çikolata sosunun donmasını beklerseniz, sonuç çok daha güzel oluyor.

DAMALI BATON KEK;
Malzemesi;

3 adet yumurta,
8 çorba kaşığı toz şeker,
8 çorba kaşığı un,
6 çorba kaşığı sıvı yağ,
Yarım paket kabartma tozu,
2 çorba kaşığı kakao.
Dikkat;
Kek malzemesi tek kek içindir, iki kek için yukarıdaki malzemeleri iki kere kullanmanız gerekiyor.
1 paket Dr.Oetker çikolata sos.
Pişirmek için; 2 su bardağı süt.
Yarım paket krem şanti.
Çırpmak için; yarım su bardağı süt.
1 Kase kayısı reçeli,
TARİFİ;

Kek malzemelerimizle sade ve kakaolu iki ayrı kek pişirin.
Pişen kekler soğuyunca düz bir zeminde keskin bir bıçakla boylamasına ortadan ikiye kesin.


Sade ve kakaolu kekin birer dilimini yanyana getirip, üzerine bolca kayısı reçeli sürün.
Kalan 2 kek dilimini değişimli olarak, yani kakaolunun üzerine sade-sadelinin üzerine kakaolu olmak üzere yerleştirin.
Üzerine ve yanlarına birbirlerine iyice yapışmalarını sağlamak için kayısı reçeli sürün.
Çikolata sosunu üzerindeki tarife göre pişirin.
Kekin üzerini ve yanlarını çikolatalı sosla kaplayın.
Krem şantiyi soğuk sütle çırpın.
Hazırladığınız krem şantiyi buzdolabı poşetine boşaltın.
Poşetin ucuna bıçakla küçük bir delik açın.
Poşeti kekin üzerine dekoratif şekiller oluşturacak şekilde sıkın.
"Afiyet Olsun"

MAYALI RULO KEK;
Mayalı Rulo Kek tarifimi ayrıca yayınladım.
Tarifin yapım aşamasını da resimli olarak hazırladım.
Tarife 👉BURADAN ulaşabilirsiniz. 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...