13 Aralık 2006 Çarşamba

FIRINDA ÇİNEKOP

Eskiden balık pişireceğim diye ödüm kopardı çünkü eşim yemem için ısrar ederdi.
Şimdi anladı ki balık yemem için beni zorlamadığı sürece kendisi daha çok balık yiyebiliyor.
Böyle olunca bende seve seve istediği balığı pişiriyorum.
Bu günlerde de sağlıklı pişmiş balık takıntısı var, onun için balıkları ya fırında ızgarada pişiriyorum, yada buğulama, pilaki olarak pişiriyorum.
Ocak üzerinde tavada yağda kızartmak benimde işime gelmez çünkü o zaman batmadık ne fırın kalıyor, ne mutfak.
Bu tarifte ki çinekopları da fırında, tepside pişirdim.
Fazla koku yapmadı, ortalık da kirlenmedi.
Eğer biraz daha lezzetli olsun diyorsanız, çinekopların içine 1 çay kaşığı tereyağ yerleştirin.
"Afiyetle Kalın"

FIRINDA ÇİNEKOP;
Malzemeler;

1 kilo çinekop,
1 su bardağı mısır unu,
Tuz ve tepsi ölçüsünde yağlı kağıt.
TARİFİ;
Çinekopları temizleyip, yıkayıp, süzün.
Tuzunu serpip,mısır ununa bulayın.
İsterseniz iç kısmına 1 çay kaşığı tereyağ sürün.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serip, üzerine balıkları dizin.
Önceden ısıttığınız fırında, balıklar kızarıncaya kadar pişirin.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...