7 Kasım 2006 Salı

HAMSİLİ PİLAV (TENCEREDE)

Muhterem'le Afiyetle
Bir varmış, bir yokmuş!
Evvel zaman içinde kalbur saman içinde, ülkelerden birinde bir aile yaşarmış.
Anne balık yiyemezmiş, baba balığı çok severmiş.
Çocukların da balıkla pek arası yokmuş.
Ailenin babası umutlarını yitirmemiş "gün gelecek sizde balık seveceksiniz "diye umut etmiş.
Ne yazık ki anne ve çocukları henüz balığı sevememişler.
Baba eve balık getirdiği zaman sadece kendisi yemiş.
Bir gün belki bugün yerler diye düşünerek eve 2 kilo! hamsi ile gelmiş.
Anne de ne yapsın, can sıkıntısından hamsili denemeler yapmış.
Daha önce hiç pişirmediği ve yemediği, sadece resmini gördüğü hamsili pilav yapmış.
Bir iki aksilik dışında gayet güzel olmuş ama pilavı balık yiyemediği için yememiş.
Baba da umutlarını başka bahara saklamış.
Gökten 3 balık düşmüş, üçünü de baba yemiş! 😄😄😄




hamsili pilav nasıl yapılır?
Evet arkadaşlar, durum aynen böyle!
Eşim belki birgün balık yerim diye düşünerek, o gününde 2 kilo hamsiyi aldığı gün olduğunu zannederek 2 kilo hamsiyle çıktı geldi.
Bende yarısını hamsi buğulama diğer yarısını da resimlerden sadece hamsinin dizilişini gördüğüm hamsili pilav yaparak değerlendirdim.
Hamsili pilav için tarif bulup arayacak vaktim yoktu.
İftar sıkıştırıyordu, bende dereotlu-kuş üzümlü bir pilav hazırladım.
Balıkları temizleyip, borcama dizip, içine pilavı yerleştirdim ve pişirdim.
"Benim başıma geldi, sizin başınıza gelmesin" diyerek bir iki önerim olacak.
*Hamsileri yağlanmış borcama sıkı sıkı yerleştirin, hatta dibini biraz üst üste gelecek şekilde dizin.
Hamsiler pişince çekiyorlar, bazı yerler açılmış gözüküyor.
*İftara yetişsin diye çok sıcak harlı fırında pişirdim, dibi fırın kabında kaldı.
(Benim kullandığım fırın kabı borcam değil, beyaz arcoroc'tu o yüzden dışından kızardığını
göremedim.)
Bu yüzden çok sıcak fırında pişirmeyin!
*Hamsi çok çabuk pişiyor, pişirme süreniz çok uzun olmasın.
"Afiyetle Kalın"

HAMSİLİ PİLAV;
Malzemeler;

1 Kilo kılçıkları temizlenmiş hamsi,
2 bardak pilavlık pirinç,
yarım su bardağı sıvı yağ,
yarım demet dereotu,
Tuz, bocamı yağlamak için 1 tatlı kaşığı tereyağ.
HAMSİLİ PİLAV TARİFİ;
Hamsinin kılçıklarını temizleyip, yıkayıp süzün.
Süzülen hamsilerin tuzunu ilave edip,borcama hamsilerin içi size bakacak şekilde sıkı sıkı dizin.
Dereotlu pilavı daha önce verdiğim tarifle pişirebilirsiz.
Hazırladığınız dereotlu pilavı,dizdiğiniz hamsilerin üzerine yerleştirin.
Orta hararetteki fırında, hamsiler hafif kızarıncaya kadar pişirin.
" Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Adsız14:42

    Şeker ve limon eklemeyi unutmuşsunuz, Hamsi konulan her pilav Hamsili Pilav olsaydı,...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek eksiği şeker ve limon değil ki : )
      Tam bir hamsili pilava kuş üzümünden, yeni bahara kadar daha pek çok baharat ve malzeme eklenmesi gerekir.
      Benim tarifini paylaştığım hamsili pilav o gün benim elimde ki malzemelerle ve hamsiyi değerlendirme amacıyla yaptığım bir pilav oldu.
      Yazının içinde zaten vakitsizlikten elimde hamsili pilav tarifi olmadan yaptığımı yazmıştım.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...